به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی در برخورد سیاسی مقابل تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا از موضع‌گیری انقلابی و شجاعانه رهبری انقلاب تبعیت کند، هرگونه برخورد انفعالی باعث می شود کشورهای غربی گستاخ تر شده و تهدیدات توخالی خود را بیشتر کنند، هرچند ملت ایران ترسی از این هجمه ها ندارد.
وی افزود: اگر موضع‌گیری‌ ها در تراز ملت بزرگ و شجاع و رهبری در سیاست خارجی به ویژه برخوردهای قلدرمابانه رئیس جمهور آمریکا انجام شود و در ابتدای اجرای برجام به محض کارشکنی و فقدان پایبندی به مفاد برجام انقلابی عمل می ‌ش،د حالا شاهد خروج از برجام بدون برد نبودیم.
خطیب جمعه ایلام گفت: آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند و با تبلیغات سنگین خود در صدد اضافه کردن بندهای دیگری همچون موضوع موشکی و نفوذ منطقه ای ایران هستند که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و خط قرمز جمهوری اسلامی محسوب می شود.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای و برجام مسئله لغو تحریم‌ها بود، برجام نهایی شد و ولی تاکنون موارد متعددی از کارشکنی و خلف وعده مقامات آمریکایی را در طول 2 سال گذشته شاهد هستیم و در زمان رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز تحریم‌های دیگری اعمال شد و علاوه بر آن ایرانیان از ورود به آمریکا منع شدند.
خطیب جمعه ایلام گفت: اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است و قدرت بازدارندگی دارد اگر در مورد موشک‌ها مذاکره کنیم و امتیاز دهیم خطر جنگ حتمی است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: اگر مسؤولان توان دفاعی خود را نادیده بگیرند و با باج‌دهی به آمریکا و کشورهای اروپایی به خاطر باقی ماندن آمریکا در برجام کوتاه بیایند قطعا زمینه تهاجم نظامی آمریکا را فراهم کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و گفت: تولید ملی و خرید کالای ایرانی شاه‌کلید قفل‌های اقتصادی کشور است، مردم وقتی جنس تولید داخل را جای جنس تولید خارج خرید می‌کنند به به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: با این عمل کارگر ایرانی را وادار به کار کرده و اینکه ابتکار خودش را وارد میدان کند، البته نقش آحاد مردم در همه سطوح تولید ملی را باید ترویج کرد ، بدون تردید یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی توسط مردم و دولت است.
لطفی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان تاکید کرد: مدافعان حرم اهل بیت (ع) زمینه سازان قیام جهانی ولی عصر و منتظران واقعی انقلاب مهدی آل محمد هستند.
وی افزود:در روایات و احادیث بسیاری آمده است که انتظار فرج ارزشمند ترین عبادت محسوب می‌شود، انتظار ظهور موعود و منجی عالم بشریت همواره با آگاهی و بصیرت و شناخت همراه است.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.