مجتبی فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخورداری از 550 اثر تاریخی و طبیعی به طور بالقوه صنعت گردشگری را به عنوان مزیت نسبی و حتی رقابتی شهرستان دره شهر معرفی و طرح می کند .
وی یاد اوری کرد: در ایام نوروز امسال بیش از 400 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی دره شهر بازدید کردند که حضور این تعداد گردشگر مبین غنا و اهمیت جاذبه های گردشگری این شهرستان محسوب می شود.
وی با ذکر اینکه دره شهر در ایام نوروز امسال در مقایسه با دیگر شهرستان های ایلام بیشترین تعداد میهمان را جذب کرد تصریح کرد: تداوم این جایگاه
نیازمند ایجاد زیرساخت های و خدمات گردشگری در این شهرستان است.
وی افزود: محدودیت مالی باعث محرومیت و محدودیت این شهرستان از حیث برخورداری از زیرساخت ها وخدمات مورد نیاز رونق صنعت گردشگری شده است.
رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دره شهر افزود: جاذبه های گردشگری شهرستان مثل تنگه بهرام چوبین، آتشکده تاریخی، شهر تاریخی دره شهر نیازمند زیرساخت های مناسب مثل امکانات رفاهی برای گردشگران است.
وی عنوان کرد: ایجاد تابلوهای راهنمایی، راه و سرویس بهداشتی و..از جمله نیازهای و زیرساخت های ضروری در جاذبه های گردشگری شهرستان به شمار می رود.
وی گفت: بیش از چهار میلیارد ریال سال گذشته برای ایجاد زیرساخت های گردشگری این شهرستان هزینه شد.
فرهادی بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری تاکید کرد و افزود: در سال جاری با همکاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد زیرساخت های گردشگری لازم در شهرستان اقدام می شود.
بیش از 140 اثر تاریخی شهرستان دره شهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
7177/۶۰۳۴
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.