به گزارش ایرنا، مریم شفیعی 28ساله اهل شهرستان ایوان استان ایلام 28اسفندماه اخیر در مسابقات بین المللی اردن حضور پیدا کرد و با کسب رتبه سوم جهان راهبری چشم دل و توفیق را نشان داد.
این فعال قرآنی که نابینای مطلق است پیشتر اعلام کرده بود که یکی از آرزوهایش حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم است که در 28اسفندماه پارسال با سفر به اردن برای شرکت در مسابقات جهانی قرآن تحقق یافت.
این روشندل که به علل ژنتیکی ناشی از ازدواج فامیلی والدین به همراه خواهرش نابینا هستند از سن شش سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: به تشویق پدر و مادرم و علاقه شخصی حفظ کلام وحی را با گوش دادن به نوارهای صوتی آغاز کردم و تا مقطع پیش دانشگاهی موفق شدم 15جزء از قرآن را حفظ کنم.
این روشندل که پس از پایان مقطع پیش دانشگاهی در سال 88، با تلاشی یک ساله موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است تحصیلات عالی خود را در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآنی در دانشگاه آزاد ایوان به اتمام رسانده است.
او هدفش از حفظ قرآن را جاری کردن آیات و رهنمودهای الهی در زندگی خود و دیگران عنوان کرد و گفت: هنگام صحبت کردن با افراد مختلف وقتی از موضوعی سخن به میان می‌‎آید، کلامم را به آیاتی که خداوند متعال در آن خصوص نازل کرده مزین می‌کنم تا افرادی که بی‌اطلاع هستند نیز با شنیدن این آیات پرکاربرد در زندگی به قرآن و تعالیم نجات‌بخش آن روی آورند
وی که تاکنون در مسابقات مختلف قرآن کریم در سطح استانی، منطقه ای و کشوری شرکت و موفق به کسب رتبه های برتر در مقطع دانش آموزی و دانشجویی در استانهای مختلف کشور شده است شرکت در مسابقات بین المللی حفظ قران کریم را از جمله اهداف خود دانست که در نهایت محقق و در این رقابت ها بخوبی درخشید.
مریم شفیعی روشندل اهل شهرستان ایوان استان ایلام پیش تر در چهلمین دوره مسابقات قران کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز موفق به کسب عنوان دوم در رشته حفظ شد و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآنی کشور اردن انتخاب شد.
مسابقه های قرآن کریم ویژه بانوان از 28 اسفند ماه پارسال تا چهارم فروردین ماه جاری با حضور فعالان قرآنی از کشورهای مختلف جهان به میزبانی کشور اردن برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها نمایندگان کشورهای الجزایر، اندونزی، ایران، مصر و عربستان به ترتیب مقام های اول تا پنجم را کسب و در آیین اختتامیه از آنان تجلیل شد.
در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اردن نمایندگانی از کشورهای موریتانی، غنا، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، هند، نروژ، کرووات، تانزانیا، ایران، مالزی، قطر، فلسطین، اردن، عربستان، عمان، سودان، الجزایر، ترکیه، بحرین، مراکش، روسیه، تونس، مصر، عراق، لبنان، امارات متحده و کویت شرکت داشتند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.