به گزارش ایرنا، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین، هفته قرآن و عترت را هفته ای پر خیر و برکت برای استان قم دانست و گفت: در عظمت و فضیلت قرآن کریم همین بس که امیرالمومنین(ع) قرآن را محل تجلی گاه خداوند متعال دانسته است.
آیت الله سید محمد سعیدی با تاکید بر آموزش مفاهیم و عمل به آیات قرآن افزود: انسان با قرائت همراه با معرفت قرآن از دنیایی که محل عبور است با کرامت می گذرد و از مسیر این دنیا در حالی عبور می کند که قرآن چراغ مسیر او است.
امام جمعه موقت قم، قرآن را بزرگراه و شاهراه نیل به خداوند دانست و اظهار داشت: همه به سوی خدا باز گردانده می شوند ولی متوسلان به قرآن و اهل بیت(ع) دارای عزت و کرامت ویژه در نزد پروردگار هستند.
وی با تاکید بر این که باید قرآنی اندیشید، قرآنی عمل کرد و در نهایت قرآنی به سمت خدا سفر کرد گفت: در این هفته تلاش همه دستگاه های فرهنگی استان تاکید بر آموزه های قرآنی و یادآوری جایگاه والای قران در جامعه و معرفی خدمات قرآنی باشد.
** سید موسی حسینی کاشانیف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این آیین، هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت را ترویج معارف قرآنی و معرفی فعالیت های قرآنی دستگاه های فرهنگی و موسسه های قرآنی استان برشمرد و گفت: در هفته قرآن و عترت، علاوه بر اقدام ها، ظرفیت های قرآنی استان قم نیز معرفی می شود.
** معان فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز طی سخانی، هفته قرآن و عترت را یکی از افتخارات شهر مقدس قم دانست و گفت: قم شهر امامت و ولایت است و تعیین هفته ای به نام هفته قرآن و عترت نشان از جایگاه ویژه قرآن در این شهر دارد.
حجت الاسلام صفر فلاحی با بیان ایرنکه آستان حرم حضرت معصومه(س)، مرکزی برای تربیت و گسترش معارف قرآن است، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، فصل جدیدی در نگاه به قرآن و معارف اهل بیت(ع) در این آستان مقدس ایجاد شد که تحولات بسیاری در این زمینه رقم خورد.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته و پس از انتصاب آیت الله سعیدی به عنوان تولیت حرم حضرت معصومه(س) دوران جدیدی در زمینه آموزش قرآن در این مکان مقدس رقم خورد، به طوری که امروز در مرکز قرآن حرم حضرت معصومه(س) تا کنون بیش از 35 هزار قرآن آموز در بخش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن آموزش دیده و در حال آموزش هستند و 500 حافظ کل قرآن در این آستان تربیت شدند.
هفته قرآن عترت استان قم از روز شنبه 12 اسفندماه آغاز شد و تا 18 اسفندماه با برگزاری همایش ها و محافل مختلف قرآنی ادامه خواهد داشت.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.