به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این آیین گفت: برگزاری چنین آیینی نشاندهنده جایگاه پرعظمت قرآن کریم است که باید در این زمینه هرچه بیشتر به وظایف خود عمل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی خاطرنشان کرد: قدرشناسی از هنر و هنرمندی که در خدمت قرآن و معارف اسلامی است، ضرورت دارد و ان شاءالله شاهد تکرار و خلق اثرهای دیگر هنری در زمینه معارف اسلامی باشیم.
سید علی اصغر موسویان سازنده این اثر هنری نیز گفت: 26 سال است که در زمینه کار کتابت قرآن کریم فعالیت دارم و در این مدت توانسته ام 23 اثر هنری را بسازم.
وی افزود: هیچکدام از این اثرها شبیه یکدیگر نیست و در تولید هر اثر از ابزار و خطوط مختلفی استفاده کرده ام که از آن جمله خط های ثلث و نستعلیق می باشد.
وی درباره این اثر قرآنی گفت: این اثر به شکل یک کشتی است که بر روی آن کل قرآن کریم با استفاده از سوزن فولادی بر روی ورقه های طلا حکاکی شده که طول آن 3 متر، عرض آن یک متر و ارتفاع اثر 3 متر است.
موسویان با بیان این که تاکنون تعدادی از اثرهای هنری پیشین خود را به حرم های مطهر امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه(س) در قم اهدا کرده است، اعلام کرد: این اثر هنری در سوم ماه شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع)، مصادف با 30 فروردین سال 97 به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی اهدا خواهد شد.
در این آیین حجت‌ الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی ‌نژاد مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان قم حضور داشتند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.