یوسف شیخ الملوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار نسبت به دوره مشابه پارسال سه درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت 22 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در سال زراعی جاری (ابتدای مهر ماه تاکنون) بیشترین بارش در شهرستان ایوان با 343 میلی متر و کمترین بارش نیز در دهلران با 92 میلی متر ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی تاکید کرد: میزان بارش ها در شهر ایلام را 317 میلی متر اعلام کرد که این مقدار بارش نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت 13 درصد کاهش دارد.
شیخ الملوکی یادآور شد: در سامانه اخیر که طی هفته گذشته وارد استان شد، افزون بر 122 میلی متر نزولات جوی در نقاط مختلف استان بارید که این مقدار بارش در ایلام 163 میلی متر ثبت و بیشترین ریزش نزولات جوی در ملکشاهی 180 و کمترین بارش نیز متعلق به دهلران با 37 میلی متر بود.
وی از ورود یک سامانه بارشی دیگر به آسمان استان خبر داد و گفت: این سیستم از روز پنجشنبه وارد استان شده و تا روز شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد، مقدار ریزش این سامانه بارشی ملایم و ضعیف است و برخلاف سیستم قبلی از قدرت ریزشی زیادی برخوردار نیست.
شیخ الملوکی افزود: یک سیستم دیگر نیز از اواسط هفته آینده وارد استان می شود که اطلاعات تکمیلی در خصوص قدرت بارش آن در روزهای آتی مخابره می شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.