به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست سازمان های مردم نهاد جوانان اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد مستقل از دولت بوده و در عین غیرانتفاعی بودن، نماد و واسط مشارکت مردم و در خدمت آنان هستند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد با حضور در بخش های اجتماعی، فرهنگی و ... اثربخشی و کارآمدی برنامه های پیشرفت و توسعه را تسریع می بخشند و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح می شوند و می توانند دولت ها را در مسیر برطرف کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی های درون جامعه یاری رسانند.
سلیمانی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد بر پایه ایثار و یاری رسانی به مردم شکل گرفته اند و هدف آنها کسب سود در ازای فعالیت های سازمانی نیست بنابراین همکاری این نهادها با دولت، می تواند زمینه ای مناسب را برای پیشرفت و اعتلای جامعه فراهم سازد.
وی تاکید کرد: برای فعالیت سمن ها و تشکل های مردمی تخصص لازم باید وجود داشته باشد همچنین این سازمان ها با داشتن مجوز می توانند در آینده مشاور مسئولان استان باشند.
وی با بیان اینکه جوانان نیازمند شغل و مسکن برای تشکیل زندگی هستند، گفت: برای رفع این مشکلات باید سازمانی مرتبط با این حوزه بطور مستقل و جدای از اداره ورزش و جوانان به نام سازمان جوانان در کشور و استان راه اندازی شود و از آنجا که این نهاد ها با دستگاه های بسیاری در ارتباطند می توانند این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند.
استاندار ایلام ادمه داد: تشکل ‌های مردمی با ایفای نقش مشورتی، در شکل‌گیری برنامه ‌‌ریزی مشارکتی و برنامه‌ریزی در راستای توسعه پایدار بسیار موثر خواهند بود و با ورود به عرصه اجرای طرح‌ ها می ‌توانند به ‌عنوان یکی از اساسی ‌ترین اشاعه ‌دهندگان تفکر توسعه پایدار محسوب شوند.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با سمن های استان ایلام داشته باشند، افزود: بسیاری از تشکل های اقتصادی ماهیت اقتصادی ندارند اما به تشکل های دارای ماهیت اقتصادی تسهیلات تعلق می گیرد و از پرداخت مالیات نیز معاف می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: 51 سازمان مردم نهاد که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دارند به صورت فعال در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.
بهروز حیدرزاده افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ٣00 برنامه متعدد پژوهشی، علمی، هنری، زیست محیطی و منابع طبیعی توسط سازمان های مردم نهاد در سطح استان ایلام اجرا شده است.
وی یادآور شد: همچنین استان ایلام از نظر مشارکت های اجتماعی بر حسب جمعیت جوان رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.