احسان یارمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت منابع آبی سدهای استان افزود: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه تاکنون) نزدیک به 18 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان (کنگیر ایوان سه میلیون، چم گردلان ایلام چهار میلیون و دویرج دهلران 11 میلیون متر مکعب) شده است.
وی گفت: آب ذخیره شده در پشت سدهای سه گانه استان (چم گردلان، کنگیر و دویرج) اکنون در حد نسبتا متعادلی است، اما ذخیره آبی پشت سدهای استان متعلق به بارش های سال زراعی جاری نیست و بخش قابل توجه آن مربوط به سال های زراعی گذشته است که بارش های مطلوبی داشتیم.
یارمحمدی حجم کنونی آب سدهای استان را 203/7 میلیون متر مکعب بیان کرد و یادآور شد: هم اکنون حجم آب سد ایلام 48 میلیون متر مکعب معادل 78 درصد حجم مخزن، سد دویرج 142 میلیون متر مکعب معادل 69 درصد حجم مخزن و سد کنگیر با 14 میلیون مترمکعب معادل 73 درصد حجم آن پر شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام میزان ورودی حجم آب به سدهای سه گانه استان را بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: اگر از هم اکنون مصرف آب در بخش های مختلف بخصوص در بخش کشاورزی به درستی مدیریت نشود با توجه به کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف آب با مشکل مواجه خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، بارندگی ها در سطح استان ایلام(سال زراعی جاری) تا پایان دی ماه نسبت به سال گذشته 22 درصد و در قیاس با میانگین بلندمدت 53 درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032//6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.