احسان یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب بهاری در روزهای گذشته، حجم آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام تکمیل و سرریز شد.
وی حجم فعلی سد ایلام را 63 میلیون و 930 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: روزانه و به طور ثابت 53 هزار لیتر آب از این سد جهت مصرف و تامین آب شرب رها سازی می شود.
یارمحمدی حجم ورودی آب به سد ایلام در سه روز گذشته (25 تا 27 فروردین) را بیش از 2 میلیون و 878 هزار لیتر اعلام کرد و یادآور شد: حجم کل خروجی آب سد چم گردلان ایلام (تبخیر، نشست، تخلیه و رسوب) تنها در روز گذشته یک میلیون و 812 هزار لیتر بوده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: حجم ورودی آب به این سد در این مدت (25 تا 27 فروردین) یک میلیون و 16 هزار لیتر بوده است.
یارمحمدی حجم فعلی سد کنگیر ایوان را 19 میلیون و 210 هزار لیتر برشمرد و اضافه کرد: کل خروجی آب رها سازی شده جهت تخلیه رسوب آب سد در سه روز گذشته (25 تا 27) فروردین بیش از 510 هزار لیتر بوده است.
وی از رها سازی آب سد دویرج دهلران جهت استفاده در زمین های کشاورزی پایین دست سد خبر داد و افزود: روزانه به طور متوسط 430 هزار لیتر حجم خروجی آب از این سد برای استفاده آبیاری کشاورزی است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام حجم فعلی سد دویرج دهلران را 198 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به رهاسازی آب این سد جهت استفاده آبیاری کشاورزی حجم کلی آن هفت میلیون متر کمعب تا سرریز شدن فاصله دارد.
به گفته یارمحمدی، بیشترین حجم آب مصرفی سدهای سه گانه استان ایلام در بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال زراعی 96 - 95 شاهد کاهش محسوس نزولات جوی بویژه در فصل پاییز و دی ماه سال گذشته بود و با وجود بارش های مطلوب و نرمال در ماه های بهمن تا فروردین اما باز هم از منظر هواشناسی استان ایلام سال کم بارش و خشکسالی را پشت سر گذاشت.
طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، بارش های بهاری تا اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.