حجت اله بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 15 فرصت شغلی در زمینه های خدماتی و کشاورزی امسال برای معتادان بهبود یافته در شهرستان ایوان ایجاد شده است.
وی افزود: معتادان بهبود یافته پس از گذراندن یک دوره یک ساله ترک در کمپ های بازپروری به مراکز فنی و حرفه ای معرفی و پس از گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی کسب مهارت این تسهیلات را دریافت می کنند.
بابایی تاکید کرد: از مهمترین مشکلات و آسیب ها در گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به مصرف مواد مخدر حمایت نکردن خانواده ها، نداشتن شغل ، گروه همسالان و محیط است.
بابایی تاکید کرد: سیاست های تشویقی خوبی برای معتادان بهبود یافته در نظر گرفته شده و انتظار است دایره شغلی برای معتادان بهبودیافته روز به روز گسترش یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به منابع محدود این سازمان و مشکلات مالی فراوان به حضور و مشارکت خیران در این عرصه نیازمند داریم و انتظار است خیران در راستای افزایش اشتغال برای معتادان بهبود یافته و کمک به مددجویان تحت حمایت این سازمان با جدیت وارد شوند.
وی با بیان اینکه کمپ سراب ایوان در حال خدمت رسانی به معتادان است، گفت: این کمپ که چهار ماه است راه اندازی شده 50 تا 70 نفر ظرفیت پذیرش دارد و بصورت شبانه روزی به بیماران در حال خدمت رسانی است.
بابایی افزود: برای نگهداری این افراد در کمپ بازپروری، 2 میلیون ریال بصورت یارانه توسط بهزیستی و مابقی توسط خود فرد باید پرداخت شود.
وی همچنین یادآور شد: به کارفرمایانی که 2 نفر از معلولان بهزیستی را به کار گیرند به ازای هر نفر 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و این افراد تحت پوشش بیمه سازمان بهزیستی قرار می گیرند.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای یک کمپ بازپروری است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.