به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در همایش تجلیل از معلولان برتر ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: معلولین نیز مانند دیگر افراد جامعه از حق زندگی سالم و عزتمند برخوردارند و مسئولان وظیفه دارند بستر این مهم را فراهم کنند.
وی افزود: امکانات نظام تنها مختص افراد سالم نیست بلکه همه افراد از جمله معلولان باید از این امکانات و خدمات کشور برخوردار شوند که یکی از این خدمات، اشتغال است .
وی تصریح کرد: مدیران کل دستگاه ها باید زمینه اختصاص 3 درصدی معلولان از میزان جذب هر دستگاه را فراهم کنند تا این افراد به حق قانونی خود برسند.
وی اظهار کرد: هر چند که ارگان های دولتی امکانات مناسبی را از طریق بهزیستی در اختیار معلولان قرار داده ولی در این حوزه و به منظور رفع اساسی مشکلات ، نیازمند خیرّین و نیک اندیشانی هستیم که با کمک دولت بتوانند شرایط برخورداری این قشر جامعه را از زندگی سالم فراهم کنند.
فرماندار ورامین بیان کرد: معلول به نگاه همراه با ترحم نیاز ندارد ، مسئولان باید با سرکشی مداوم به خانواده هایی که فرزند معلول دارند ، ضمن رفع مشکلات آن ها ، شرایط را برای حضور معلولان در جامعه را فراهم کنند.
وی گفت: ادارات و دستگاه ها باید قانون معلولان را مطالعه کرده و به حقوق آن ها در حوزه کاری خود واقف باشند تا در مواجهه با معلول دچار سردرگمی نشوند.
یوسفی افزود: بسیاری از معلولان در حوزه های مختلف توانسته اند کارآفرینی کرده و تولید اشتغال کنند که برای توسعه فعالیت این افراد ، لازم است تا تسهیلات مناسب به آن ها ارائه شود.
وی تأکید کرد: معلولان برای حضور موفق تر در جامعه به تحرک و ورزش نیاز دارند بنابراین لازم است تا با مناسب سازی سالن های ورزشی و اختصاص بخشی از امکانات به این افراد، آنها را به حضور در میادین ورزشی ترغیب کرد و به واسطه تلاش آن ها، برای کشور افتخار کسب کرد.
در پایان این مراسم، از معلولان برتر در حوزه های مختلف علمی ، اجتماعی ، هنری و معلولان شاغل در دستگاه های دولتی تقدیر به عمل آمد.
بیش از 3 هزار و 800 معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی ورامین قرار دارند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.