به گزارش ایرنا، احمد خیری روز یکشنبه با اشاره به کیفیت پایین خدمات رسانی به جامعه معلولان، اظهار داشت: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی ،برای بازخوانی پرونده مغفول مانده عدالت اجتماعی و تحققِ حقوق جامعه معلولان است.
وی بیان کرد: متاسفانه با گذشت سال ها هنوز ابتدایی ترین امکانات نیز برای جامعه معلولان فراهم نیست و این عزیزان با مشکلات زیادی در حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان اینکه بایستی به شکلِ واقعی به موضوعِ خدمات رسانی به جامعه معلولان توجه کنیم، یادآور شد: متاسفانه توجه به معلولان و خواسته های بحق آنان تنها معطوف به روز جهانی معلولان شده که این موضوع پذیرفته نیست.
معاون اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به نگاه متفاوت مدیریت شهری به معلولان، گفت: به همت مجموعه مدیریت شهری و معاونت اجتماعی شهرداری کرج کارگروه تخصصی معلولان ایجاد شده و در آینده نزدیک نیز از چندین کتاب در این حوزه رونمایی خواهد شد. اما با وجود تلاش هایی که انجام شده متاسفانه کاستی ها به قوت خود باقی است.
خیری با بیان اینکه بایستی با ایجاد ساز و کارهای مناسب برای برون رفت جامعه معلولان از کاستی های موجود اقداماتی عملی را شاهد باشیم، گفت: اگر شهری عدالت محور می خواهیم که در آن معلولان فرصت‌های عادلانه‌تری داشته باشند و بتوانند از همه امکانات به راحتی استفاده کنند، باید همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی پایِ کار بیایند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تا امروز اقدامی که به زندگی عادلانه و با کیفیت معلولان کمک کند صورت نگرفته و این موضوع یعنی باید برای تحقق سبک جدیدی از زندگی آنان، راه جدیدی را پیش گرفت.
خیری در پایان گفت:مناسب‌سازی شهرها اولین گام برای نشان دادن ارادت ما به جامعه معلولان است. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم معلولان بدون هیچ مشکلی در شهر رفت و آمد می کنند و نیازهای خود را مرتفع می سازند.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.