به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز شنبه در نشست شورای اداری اظهار کرد: شاخص های مختلف به ویژه بیکاری در استان نسبت به کشور جایگاه خوبی ندارد، باید برای برطرف کردن آن با جدیت و همدلی تلاش مضاعفی در بهره برداری از ظرفیت ها و ایجاد اشتغال انجام دهیم.
وی ادامه داد: همه چیز معطوف به دریافت اعتبار برای کار نیست، باید مدیریت ریسک را بالا ببریم و توسعه در اذهان ما شکل گیرد و توسعه یابد تا نمود آن در مدیریت منابع انسانی خود را نشان دهد.
معاون استاندار ایلام افزود: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اولویت کاری این معاونت جذب سرمایه، اصلاح نظام اداری ، نگاه یکسان به ایلات و طوایف، استفاده از ظرفیت ها و اجرای طرح ها و پروژه های اولویت دار اقتصادی است.
درویشی یادآور شد: امروز ایلام در یک مسیر جهش زا برای توسعه قرار گرفته و اگر بتوانیم حرکت اثرگذاری داشته باشم، همانطور که در سال های قبل توانستیم از کشور دفاع کنیم، اکنون می توانیم با همدلی و همکاری مردم استان و مجموعه مدیران برای خروج از رکود تلاش کنیم.
وی تاکید کرد: معرفی خوب استان به کشور وظیفه ماست، باید نگاه ملی را به خوبی متوجه استان کنیم، نباید از نقش سازنده یک مدیر غافل بود.
معاون استاندار ایلام افزود: پاسخگویی مردم کار مدیران است، باید به خوبی استان را معرفی کنیم، کمبود منابع یک مشکل اساسی ملی است ولی نقش و مشارکت مردم نباید غافل شویم.

** توزیع هدفمند اعتبارات پیشرفت را برای استان به ارمغان می آورد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از اصلی ترین کانال های سرمایه گذاری کشور توجه به زیرساخت ها و اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای است.
احمد کرمی ادامه داد: بر اساس آمار تحقق اعتبارات عمرانی 67 درصد و منابع هزینه ای بیش از 90 درصد بوده است که با توجه به تاکید بر کاهش زمان اجرا می توان به خوبی شاهد نتایج اجرای طرح های مختلف در استان بود.
وی ادامه داد: استان ایلام ظرفیت های ویژه ای در حوزه نفت، گاز، آب و ... دارد و در حوزه راه ها، ارتباط ریلی، توسعه طرح های بزرگ نفت و گاز و سامانه گرمسیری و مرزها می تواند قابلیت های توسعه را به نمایش بگذارد.

** معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: با برنامه به ایلام آمده ام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با برنامه به استان ایلام آمده ام، آنچه مهم است دل در گرو ایران داشته باشیم و در چارچوب سیاست های نظام حرکت کنیم.
محمد نوذری اظهار کرد: برای توسعه استان و سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود و با حسن نیت با تکیه بر تجارب علمی تمام توان خود را برای ارتقا جایگاه استان بکار می گیرم.
وی افزود: من هم از زاگرس آمده ام، ما اصالت و فرهنگمان را از ایران داریم، من هم تبار و هم فرهنگ شما از زاگرس آمده ام تا در استان ایلام دروازه حرمین معصومین خدمت کنم.
وی ادامه داد: امیدوارم که با همکاری همه با یک رویکرد علمی مبتنی بر چارچوب آموزه های دینی مسیر توسعه را در استان ایجاد کنیم.
نوذری گفت: توسعه همه جانبه در ساختارهای، سیاسی و اجتماعی با توجه به مردم ، اقوام و احزاب شکل می گیرد که امیدوارم همه در این راستا تلاش کنند.
وی، اربعین را یک سند بزرگ اسلامی در جهان اسلام ذکر کرد و افزود: بزرگترین تجمع اسلامی در اربعین شکل می گیرد و پیام و حرکتی عظیم برای همه مسلمانان به دنبال دارد.
معاون استاندار ایلام به اصلاح زیرساخت های توسعه ای تاکید کرد و گفت: به برخورد اخلاق محور اعتقاد دارم و به اصل مشورت، تعامل سازنده با مطبوعات و رسانه ها و نقش سازنده آن ایمان دارم.
نوذری ابراز امیدواری کرد که در فضای همدلی و آرامش در استان برای پیشرفت و توسعه ایلام تلاش کنم.

** معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام: عمق عدم توسعه در ایلام بسیار زیاد است

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: عمق عدم توسعه در استان بسیار زیاد است و تلاش هایی که در برهه های مختلف برای پر کردن این شکاف عمیق محرومیت می شود، به چشم نمی آید.
حشمت اله عسگری افزود: علی رغم تنگناهای مالی و همه مشکلات استان با رویکرد توجه دولت تدبیر و امید اکنون مسیر توسعه را پیدا کرد و در سه ضلع توسعه یعنی مرز، نفت و گاز و اراضی کشاورزی آبی به خوبی در حال حرکت است.
وی تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری پروژه های بکری در استان ایلام وجود دارد و با راه اندازی منطقه آزاد و جذب منابع صندوق ملی می توان از مشکلات اقتصادی استان گره گشایی کرد.
وی مروارید، استاندار سابق را اسوه ادب ، اخلاق و عمل برشمرد و گفت: استان ایلام سالها به دلیل دفاع مقدس از سازندگی و پیشرفت عقب ماند و اکنون به واسطه خشکسالی مالی نتوانسته آنچنان که باید و شاید رونق گیرد.
وی افزود: در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید برای رفع محرومیت های استان ایلام تلاش نشده که امیدواریم با اجرایی شدن پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی و ان جی ال و ...هرچه سریعتر شاهد شکوفایی استان باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست شورای اداری امروز تکلیف سه معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع، معاونت سیاسی و امنیتی و معاونت امور عمرانی مشخص شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **ذ انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.