به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جلال میرزابیگی در جمع کارکنان پلیس زن نیروی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: ناجا در انجام ماموریت های خود ملزم به رعایت حفظ موازین اسلامی است و در ماموریت هایی که نیازمند حضور بانوان است، بایستی جهت صیانت از ارزش های دینی از پلیس زن استفاده کرد.
وی افزود: ماموریت هایی که در رابطه با بانوان است مانند بازرسی مرتبط با بانوان، آزمون راهنمایی و رانندگی مخصوص زنان، انگشت نگاری بانوان، بازدید اماکن خاص زنانه و مبادی ورود و خروج از کشور ، هنگامی مطابق موازین اسلامی و شرعی انجام می گیرد که ماموریت به وسیله زن پلیس انجام شود.
معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام یادآور شد: کارکنان زن با سازماندهی و ساختاردهی مناسب می توانند در مأموریت های مختلف نظیر حمایت و تأمین امنیت مثمرثمر باشند.
وی به تلاش و پشتکار کارکنان زن در پلیس اشاره کرد و گفت: بطور قطع همکاران زن در ناجا می توانند با یک برنامه ریزی درست و مناسب همانند مردان نقش موثر داشته ، و پشتوانه بسیار خوبی در کلیه قسمت ها باشند.
سرهنگ میرزابیگی به تاریخچه وجود پلیس زن در ناجا اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه 60 درصد خدمات انتظامی نیازمند حضور پلیس زن بود، سال 78 مصوب شد که زنان در بدنه ناجا وارد شوند تا بتوانند در پیشگیری از جرائم و آسیب ها به جامعه کمک کنند.
وی به استفاده نمایشی از زنان پلیس در زمان قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: پلیس زن در زمان طاغوت نمایشی بود و آن هم به عنوان پلیس راهور و در چهارراه ها استفاده ابزاری به عمل می آمد، اما امروز به زنان به عنوان یک ارزش نگریسته می شود.
سرهنگ میرزابیگی خاطرنشان کرد: همین زنان با غیرت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، پا به پای مردان در دفاع از انقلاب حماسه آفریدند و قطعاً امروز هم در عرصه های اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها می توانند در جامعه مفید واقع شوند.

** کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی درونشهری در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات فوتی در حوزه درون شهری طی ۹ ماه اول سال جاری ۲۵ درصدی کاهش داشته است.
سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: با عنایت پروردگار و تلاش شبانه روزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان و همچنین همکاری خوب مردم فهیم و قانونمند استان بخصوص رانندگان عزیز طی ۹ ماهه سال جاری تصادفات فوتی درون شهری نسبت مشابه به سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: همکاری و تعامل صمیمانه شهروندان با پلیس راهور در کاهش تصادفات نقش به سزایی دارد.
سرهنگ ناصری به عوامل کاهش وقوع تصادفات در سطح استان اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت پلیس بر رفتار کاربران ترافیک، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان ، انجام اقدامات فرهنگی توسط اداره آموزش و فرهنگ ترافیک این پلیس ، اصلاح نقاط حادثه خیز در معابر درون شهری و بازدارندگی قانون جدید از جمله عوامل و دلایل کاهش تصادفات است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال با اجرای طرح های جامع و انضباطی ترافیکی و همچنین برخورد با تخلفات حادثه ساز و موتور سیکلت سواران متخلف در دستور کار پلیس بوده است گفت:فرهنگ سازی و آموزش همگانی برای کاهش تصادفات نیز بسیارتاثیر گذار است.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.