به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از شعب ویژه رسیدگی به حوادث اخیر در قزوین افزود: دستگاه قضایی در خصوص دستگیر شدگان با بررسی و تحقیق لازم اقدام می کند و کسانی که به صورت اتفاقی و یا با تحریک دیگران هیجان زده شده با طی مراحل قانونی آزاد می شوند.
وی ادامه داد: اما کسانی که برای تخریب اموال عمومی و شخصی مردم دیگران را تحریک کردند و یا در این جریان تاسف بار نقشی داشتند و همچنین هنجارشکنان محرک و معاند به اشد مجازات محکوم می شوند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین گفت: دستگاه قضایی استان از ابتدای تجمع ها تلاش کرد تا ضمن انجام وظایف و تکالیف قانونی مانع از تشدید اقدامات ضد امنیتی شود.
این مسئول قضایی اظهار کرد: دستگاه قضا در خصوص دستگیر شدگان حوادث اخیر بررسی ها و تحقیقات لازم را به عمل رسانده است.
وی ادامه داد: در ناآرامی های اخیر عده کمی در میان مردم پنهان شده بودند و سعی می کردند با تحریک حاضران، میان ماموران و حاضران در تجمعات تقابل ایجاد کنند به همین دلیل به ضابطان قضایی تاکید شده بود که مراقبت های لازم را داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: با درایت ضابطان قضایی و مدیریت شایسته دستگاه های مختلف حاضر در صحنه، عوامل محرک دستگیر شدند و برای رسیدگی شایسته و متمرکز شعب ویژه رسیدگی در قزوین و تاکستان تشکیل شده است.
وی اعلام کرد: در روزهای اخیر و با تحقیقات انجام شده دستگیری های جدید داشته ایم و این تحقیقات ادامه خواهد داشت.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه قاطبه مردم بر مدار قانون حرکت می کنند،تصریح کرد: اجازه موج سواری از مطالبات مردم به یک عده قلیل را نمی دهیم و کسی حق ندارد از سخنان مردم و حضور آنان سوء استفاده کند.
وی اظهار کرد: دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی بخش عمده کار خویش را انجام داده اند و امروز بخش عمده کار بر دوش رسانه ها و دستگاه های فرهنگی است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی توضیح داد: امروز کسانی که تریبون و قلم در دست دارند و در جامعه جایگاهی دارند واقعیت های دشمنان را باید آشکار کنند چون نباید اجازه داد فتنه انگیزی دشمن با دست منافقان داخلی در غبار گذر زمان فراموش شود.
وی خاطرنشان کرد: با عهدشکنی آمریکا و توطئه های دیگر استکبار به خوبی دشمنی آنان برای همگان روشن شده است و باید مسئولان با هوشیاری از این موضوع با استفاده از تمام امکانات در راه پیشرفت کشور و خدمت به مردم گام بردارند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: امروز دیگر توطئه دشمن خنثی شده و با ایجاد امنیت و آرامش در کشور، مسئولان باید تنها به فکر خدمت به جامعه باشند.
پیش از این دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 40 تن در جریان ناآرامی های اخیر در استان خبر داده بود.
در حوادث اخیر عده ای با تحریک دشمنان در برخی استان ها از جمله قزوین دست به آشوب و ناآرامی و هتک حرمت به اماکن مقدس و آسیب به اموال عمومی زدند که با پاسخ انقلابی مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در شهرهای مختلف مواجه شدند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.