به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: دولت های مرتجع و دست نشانده منطقه خیال می کنند با اتکا به خرید تسلیحات نظامی از غرب و سرکوب ملت های خود می توانند به اقتدار برسند ولی این رویه را دیکتاتورهای قبل از آنها نیز تجربه کرده و امروز اسمی و رسمی از این افراد ظالم و مستکبر در عالم شنیده نمی شود ولی ایران اسلامی با تکیه بر ارزش های الهی و با رهبری های داهیانه امام امت (ره) و مقام معظم رهبری در دل ملت های آزاده و مظلوم عالم رسوخ کرده و روز به روز شاهد اشتیاق ملت های اسلامی و آزادیخواهان دنیای به جمهوری اسلامی ایران بیشتر می شود.
وی ادامه داد: نقش رهبری نظام در این توفیقات بسیار برجسته است که توانسته با آن شخصیت همه جانبه توطئه های دشمنان را خنثی و روز بر روز در جهت استحکام پایه های نظام گام برداریم.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: تحلیل گران سیاسی همگی در این موضوع متفق القول هستند که ایران اسلامی قدرتمند ترین نظام سیاسی را در منطقه بحران زده خاورمیانه داراست که مهم ترین مولفه‌ های این اقتدار قدرت نظامی، موقعیت سوق ‌الجیشی، نفوذ بسیار بالای فرهنگی و سیاسی بوده و و از همه مهم تر روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: برخی می‌گویند ایران به دنبال قلمرو گشایی در منطقه است درحالیکه در نزدیک به 40 سال از پیروزی این انقلاب همواره کشورمان حامی ملت های مظلوم بوده و در برابر خوی تجاوزگری دنیای استکبار و ایادی آنها ایستاده است.
وی تاکید کرد: تا زمانیکه همه مردم و مسئولان پشت سر رهبری وحدت و انسجام خود را حفظ کنند، گزندی این نظام را تهدید نمی کند و روز به روز قله های پیشرفت را بیشتر فتح خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مواضع کشورهای اروپایی در رابطه با برنامه موشکی کشورمان گفت: مقامات اروپایی در مواضع اخیرشان بر مقابله با فعالیت‌های موشکی کشورمان اصرار می کنند و آنرا در منطقه بی ثبات کننده می دانند درحالیکه خود به انواع تسلیحات کشتار جمعی مجهز شده و خون انسان های بیگناه در اثر استفاده از این تسلیحات ریخته می شود ولی جمهوری اسلامی تنها با هدف ارتقا توان دفاعی خود در برابر هرگونه تجاوزی اقدام به افزایش توان موشکی کرده و هیچ تهدیدی نیز نمی تواند کشورمان را از این مسئله باز بدارد.
حجت الاسلام لطفی همچنین به سالروز شهادت شهید مفتح (ره) و نامگذاری آن به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پیوند تخصص و تعهد در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی اقدامی ارزشمند و راهبردی است.
وی اظهار کرد: بدون تردید اگر پژوهش‌ های علمی در کنار معارف نورانی دین مقدس اسلام قرار بگیرند همراهی و تعامل و تفاهم این دو می‌تواند جامعه را به سعادت برساند.
امام جمعه ایلام در پایان با تمجید از تلاش های معاون سیاسی ، امنیتی استاندار در طول دوران خدمت در ایلام و تلاش های وی در ایام اربعین حسینی انتصاب حسین کلانتری را در مسئولیت جدید مدیرکل امنیتی وزارت کشور به فال نیک گرفت و برای وی آرزوی توفیق کرد.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.