به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین رضا پور در خطبه های نماز جمعه این هفته جوادآباد ورامین گفت: پرونده انگلیس خبیث در خیانت و جنایت علیه ایران ، از آمریکا هم سیاه تر است و مسئولان نباید گول این کشور را بخورند.
وی افزود: قرار دادهای ننگین قاجارایه با دخالت انگلیسی ها به ایران تحمیل شد که نمونه آن را می توان در جدایی افغانستان از ایران تنها در یک مورد مشاهده کرد.
وی افزود: انگلیس در آمدن رضا شاه و پسرش، در کودتای 28 مردا ، جدایی بحرین از ایران، در جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران و فتنه 88 نقش اصلی را ایفا کرد، بنابراین باید در مقابله با این کشور ستمکار بیش از گذشته هوشیار بود.
وی با گرامیداشت 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت : به فرموده امام راحل دانشگاه و حوزه دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه و دو مرکز ترقی و انحراف جامعه و کشور محسوب می شوند.
امام جمعه جوادآباد افزود: حوزه و دانشگاه باید مانند دو بال موجب پرواز و ترقی نظام شوند.
وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا بین روحانیت و دانشگاه جدایی ایجاد نشود که در صورت جدا شدن، خسارات بسیاری نصیب کشور می شود.
حجت الاسلام رضا پور همچنین با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه گفت: در حوزه تحقیق اگر استاد در حوزه و دانشگاه محققانه درس داده و دانشجو نیزمحققانه درس بخواند، آن زمان علوم درس داده شده زمینه رشد جامعه را فراهم می کند.
وی تأکید کرد: حوزه و دانشگاه باید محقق و پژوهشگر تربیت کند.
خبرنگار: سید حسن میری ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.