به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: مهمترین مساله امروز در جهان اسلام بحث انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توسط رییس جمهوری آمریکا به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی است.
وی افزود: این اقدام نابخردانه یک وسیله و زنجیره ای را در بخواهد گرفت که در روند سقوط زودهنگام رژیم صهیونیستی نقش بسزایی خواهد داشت.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: امروز به حقانیت کلام امام راحل و رهبری گرانقدر در خصوص آمریکا و فرزند نامشروعش پی می بریم، بعد از گذشت سال ها از اشغال بیت المقدس شاهد بزرگترین جنایت و خیانت نسبت به امت اسلامی بویژه مردم مظلوم فلسطین هستیم.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: این اقدام توسط مثلث شوم آمریکا، اسراییل و آل سعود طراحی شده است، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه های اخیر خود گفت که اگر این کار را انجام می دهم با موافقت کشورهای عربی است.
وی گفت: جنایاتی که امروز اسرائیل و در راس آن آمریکا نسبت به مردم بی گناه فلسطین انجام می دهد با چراغ سبز آل سعود است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: در جنگ هایی که دنیای استکبار و اسرائیل علیه حزب الله و حماس انجام دادند با هزینه های سرسرام آور کشورهایی عربی بود، نباید در برابر ادامه جنایات جدید آمریکا ساکت نشست، دشمنان بدنبال ایجاد نفاق و توطئه ای جدید هستند و در این حیطه شکست خواهند خورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث برجام افزود: دستگاه دیپلماسی باز اشتباه نکند و به ظاهر موارد مطرح شده توسط اروپایی ها تکیه نکند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: اینکه می توانیم روی فرانسوی ها حساب باز کنیم و پایبند به حفظ برجام هستند کاری بیهوده است، رییس جمهوری فرانسه مدتی است که روی برنامه موشکی ایران متمرکز شده است.
حجت الاسلام لطفی گفت: متاسفانه در داخل کشور عده ای هستند چهار سال بر طبل مذاکرات کوبیدند اما الان یک جمله از برجام نمی گویند.
وی تاکید کرد: باید پذیرفت که که برجام شکست خورده است، دشمنان بهترین استفاده را از این توافق کردند اما نه تنها تحریم ها کم نشد بلکه افزایش هم یافت.
امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به 16 آذرماه روز دانشجو گفت: فضای دانشگاه های کشور در طول تاریخ سیاسی چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همواره یک فضای انقلابی بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: دانشجویان با روحانیون همگام و پیشقدم در مبارزات سیاسی بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار روحانیت نقش بسیار برجسته ای را ایفا کرده اند.
وی سیاسی بودن، دشمن شناسی و انقلابی بودن را از خصوصیات بارز دانشجویان ذکر کرد و گفت: دشمنان همیشه سعی دارند فضای دانشگاه های ما را متشنج و نا آرام کنند که با هوشیاری دانشجویان هیچگاه موفق نخواهند شد.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتخار آفرینی علی هاشمی وزنه بردار شایسته استان و کشور در رقابت های جهانی گفت: این پهلوان دلیر کشورمان با کسب مدال طلا دل ملت ایران را شاد کرد.
وی همچنین بخاطر اقدام ستودنی و برخورد اخلاقی در دست ندادن به زن مسئول مسابقات این اقدام وی را نماد عزت و اخلاق اسلامی دانست.
در پایان این آیین نمازگزاران جمعه در شهر ایلام با برپایی تظاهراتی ضمن محکوم کردن اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس خواستار اجماع دولت های اسلامی در محکوم کردن این اقدام نامشروع شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.