به گزارش ایرنا، مجید کاکی روز سه شنبه در نشست کمیسیون رصد مشکلات کارگری اظهار کرد: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط می تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار سازد.
وی افزود: وظیفه مسئولان اجرایی برای حفظ و صیانت از جامعه کارگری حائز اهمیت است و یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین راهکارهای عملی مقابله با آن تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است.
کاکی تاکید کرد: واحدهای کارگری که در حال فعالیت هستند، باید نسبت به پرداخت بموقع بیمه کارگران و مشکلات پیش آمده در این زمینه را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت مطلوب چرخه تولید برای بهبود روابط میان کارگر و کارفرما است، گفت: برخی از مشکلات مانع از تحقق اهداف در بخش های تولیدی و صنعتی است که باید با تعامل منطقی و هماهنگی میان کارگر و کارفرما مشکلات این بخش را برطرف کرد.
کاکی افزود: سرمایه، مدیریت و نیروی انسانی مهم ترین مولفه های کار و تولید بوده و مجموعه مدیریت این شهرستان از نیروهای مولد برای رشد و توسعه کسب وکار حمایت می کنند.
وی به مشکلات بوجود آمده برای کارگران در برخی دستگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه ما دفاع از حقوق همه کارگران است و اعتراضات بوجود آمده کارگران در برخی دستگاه نشان دهنده ضعف مدیریت های قبلی بوده و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان متولی جامعه کارگری رفع این مشکلات را در دستور کار خود قرار دهد.
وی یادآور شد: مدتی است شاهد مشکلات اجتماعی و تجمعات کارگری به دلیل پرداخت نشدن مطالبات آنها هستیم و باید هر گونه اقدام لازم برای احقاق حقوق کارگران صورت گیرد.
کاکی به مشکلات و حقوق معوقه کارگران شهرداری، بیمارستان طالقانی، پتروشیمی، سد گلال و امور آب اشاره کرده و گفت: عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران این دستگاه ها باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد چرا که باعث ایجاد آسیب های اقتصادی، روحی و روانی به این قشر شده است.
کاکی تاکید کرد: عمده مشکلات کارگران پرداخت نشدن حقوق و مزایا، عدم انعقاد قرارداد کار قانونی، پرداخت نشدن حق بیمه، عدم رعایت نکات ایمنی و تسویه حساب کامل و تعیین تکلیف کارگران در شرکت های پیمانکاری است.
وی گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارگران در دستور کار است و امیدواریم به زودی وضعیت آنها مشخص و با مساعدت و پیگیری های مسئولان این مهم تحقق یابد.
تعداد کل کارگران بیمه شده تامین اجتماعی 102 هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار 67 هزار و 71 نفر، تعداد کارگاه های استان 6 هزار و 679 عدد و کارگران بیکار شده در سال جاری 791 نفر است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.