اسماعیل غنیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بحث ایمنی در کارگاه های ساختمانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی گسترده در این خصوص ضروری است.
وی اظهارداشت : بر اساس آمار 20 درصد حوادث منجر به فوت بخش کارگری استان در نیمه نخست سال جاری مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است.
وی خاطرنشان کرد : فقط یک نفر مسوول ایمنی در کار نیست و ایجاد این امر باید به یک تعهد و باور جمعی تبدیل شود و این مهم به ارزش های مسلط سازمانی تبدیل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد : شکاف سود و ایمنی، مدیریت اقتدارگرایانه در محیط کار، بی اعتمادی سازمانی، رکود اقتصادی، دانش غیرتخصصی کارگران، فرهنگ ایمنی و جو ایمنی، معیشت کارگران، پاداش به نیروی کار، رابطه مسوولان ایمنی با بازرسان کار و ارزیابی خطرپذیری از مهم ترین مشکلات است که مسئولان ایمنی در کارگاه ها با آن مواجه هستند‌.
غنیان با بیان این که به صفر رسیدن حادثه در بخش های مختلف کارگری نیازمند فرهنگ سازی در بین پیمانکاران است، گفت: تغییر الگوهای تبیین حادثه برای مقابله باآن در جامعه کارگری این استان ضروری است.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
میلیون‌ها مرگ بر اثر حوادث و بیماری های ناشی از کار در جهان روی می‌دهد و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بار حوادث و بیماری های* ناشی از کار بالغ بر چهار درصد تولید ناخالص ملی کشورها برآورد شده است.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هر سال حدود هزارو 800 کارگر بر اثر حوادث شعلی جان خود را از دست می‌دهند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.