به گزارش ایرنا، علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه علائم بسیاری از بیماری ها در دام زنده یا کشتار شده توسط افراد غیرکارشناس قابل شناسایی نیست، باید دام ها در کشتارگاه های صنعتی و مجاز و با حضور کارشناسان دامپزشکی و بعد از تایید سلامت احشام ذبح شود.
وی افزود: گفت: 80 واحد کشتارگاه بزرگ صنعتی جایگزین 400 کشتارگاه سنتی در کشور شده و احداث 30 تا 40 واحد صنعتی دیگر برای جایگزینی با 200 واحد کشتارگاهی سنتی در نقاط مختلف کشور در دست اقدام است.
رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: برای بهره مندی از غذای سالم باید زنجیره تولید دام سالم توسط دامدار، حمل و نقل کیفی دام، سلامت بهداشت محیط در کشتارگاه ها و نیز خرید فرآورده خام دامی از مراکز مجاز عرضه و فروش توسط مصرف کنندگان و نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی از همان زمان تولید دام تا عرضه به خریدار لحاظ شود.
رفیعی پور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور با توجه به اهمیت جغرافیایی استان های مرزی بخصوص استانی چون ایلام ( به واسطه مرز مهران و حضور زائران) توجه ویژه ای به این استان ها دارد چرا که استان های مرزی به نوعی مرزبان بهداشتی هستند و وقوع بیماری در استان های مرزی سلامت کل کشور را به مخاطره می اندازد.
وی اظهار کرد: باید آزمایشگاه های مناطق مرزی از نظر امکانات و ساختمانی تجهیز شوند و برای این منظور اعتبارات ملی و استانی تخصیص یابد و در استان ایلام به علت زائر پذیر بودن در حجم وسیع بیش از دیگر استان های مرزی نیازمند تجهیز و امکانات است.
بازدید از برخی شبکه های دامپزشکی، دیدار با استاندار، کارکنان اداره کل و بخش خصوصی از جمله برنامه های رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اولین سفر خود به استان ایلام است.
خبرنکار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.