به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند پنجشنبه شب در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی افزود: هنر دولتی ها باید حل مشکل و بازکردن گره از مشکلات فعالان اقتصادی باشد و در این مسیر نیز تمامی دستگاه های دولتی موظف به تسهیل فعالیت بخش خصوصی هستند که بخشی از این مسیر در قالب برگزاری منظم نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تحقق پیدا می کند.
وی با تاکید بر تعامل مثبت دستگاههای دولتی با بخش خصوصی بیان کرد: وقتی از اهمیت تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی گفته می شود لازمه تحقق آن بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی است .
گراوند افزود: جانمایی برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی یکی از ضرورت هاست که اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در کوتاه ترین زمان ممکن باید در این زمینه اقدام لازم را پیش بینی کند.
استاندار بوشهر ادامه داد: جزیره نگین به دلیل قرارگیری در محدوده شهر بوشهر مکان مناسبی برای صادرات موادمعدنی نیست که دلیل این نیز آلودگی ناشی از تخلیه و بارگیری این محصولات برای شهر بوشهر است.
گراوند ادامه داد: در راستای تسهیل فعالیت های اقتصادی در استان بوشهر با مذاکرات صورت گرفته با یک شرکت کشتیرانی داخلی مقرر شده شماری از کشتی های 10 تا 20 تنی خود را به سمت بندربوشهر هدایت کند که استقرار آنها در موضوع حمل و نقل دریایی می تواند کمک خوبی باشد.
وی در ارتباط با صادرات قابل توجهی از میگوی پرورشی استان بوشهر از طریق استان هرمزگان نیز افزود: در این راستا باید گمرگ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تمام سعی و تلاش خود را برای برداشته شدن موانع صادرات این محصول از این استان بکار گیرند.
گراوند در ارتباط با سخت گیری های ایستگاه شهید صلاحی دشتستان نیز گفت: براساس آمارگیری صورت گرفته تنها یک درصد از کامیون های این مسیر بصورت تصادفی مورد بازدید قرار می گیرد که در این ارتباط باید بازرسی ها با هدف حفظ سلامت اقتصاد کشور با رعایت و ضوابط پیش بینی شده قانونی صورت گیرد.
وی در ارتباط با راه تسهیل صادرات به قطر نیز گفت: در این حوزه تمرکز بر صادرات کالای با کیفیت و بازار پسند حائز اهمیت ویژه است که باید توجه جدی صادرکنندگان استان بوشهر واقع شود.
گراوند افزود: برخی از استان های همجوار بخوبی کالاهای خود را از استان بوشهر به قطر صادر می کنند که این نشان از انتخاب راه مناسب آنها برای صادرات محصولات خود به قطر است.
6045/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.