فرشته نکنوند روز دوشنبه در گفت و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود هوای سرد و همچنین تجمیع زوار از نقاط مختلف خطر ابتلا به بیماری های عفونی، ویروسی و سرما خوردگی به دلیل ازدحام زوار وجود دارد که باید افراد زائر با مراقبت و رعایت بهداشت فردی از شیوع این قبیل بیماری ها جلوگیری کنند.
وی افزود: استفاده از ماسک و تعویض آن هر چهار ساعت یکبار، استفاده از دستکش، همراه داشتن صابون و مواد شوینده در موقع اجابت مزاج، رعایت بهداشت فردی و اجتناب از خوردن غذاهای مانده برای حفظ سلامت زائران ضروری است.
وی ادامه داد: بروشورهایی برای راهنمایی زائران از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و حاوی نکات بهداشتی است که به منظور حفظ سلامت زائران در اختیار آنها قرار می گیرد اما با این وجود به آنان توصیه می کنیم به ویژه افراد مستعد مانند کودکان، افراد کهنسال ، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی که نکات بهداشتی را رعایت کنند.
کارشناس بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی ایلام که در محل ایستگاه صلواتی پذیرایی از زوار استقرار داشت، نیز گفت: اطلاع رسانی و رعایت بهداشت و همچنین پرهیز از خوردن برخی مواد غذایی در حفظ سلامت زوار بسیار حائز اهمیت است.
محسن ندری اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت زائران ما به صورت مکرر مواد غذایی اهدایی به زائران و نحوه تهیه آن را نظارت و بازرسی می کنیم تا زائران با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: همچنین تست غربالگری قندخون و فشار خون در این ایستگاه به صورت رایگان انجام می گیرد تا اگر زائری دچار فشار خون بالا است به مرکز درمانی ارجاع شود.
وی ابراز امیدواری کرد که زائران با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از پرخوری بتوانند سفر معنوی سالمی داشته باشند و به سلامت باز می شوند.
دکتر کشیک این مرکز درمانی مستقر در ایستگاه صلواتی ارغوان نیز گفت: در هر شیفت به تناسب مراجعه زوار بین 200 الی 80 نفر ویزیت رایگان داریم.
دکتر فالح کوهن اظهار کرد: بیشتر مراجعین با علایم بیماریهای عفوتی و سرماخوردگی مراجعه می کنند و ویزیت می شوند و از نظر بیماریهای عفونی نیز بررسی می شوند.
وی ادامه داد: شب گذشته یک مورد جانور گزندگی داشتیم که بلافاصله برای وی واکسن هاری تزریق شد و هماهنگی لازم برای تداوم درمان وی انجام گرفت.
وی تاکید کرد: در این مرکز همچنین داروهای مجاز که زائران می توانند به همراه داشته باشند در صورت نیاز برای بیماران تجویز و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت بهداشت فردی مشکلی برای زوار به وجود نیاید.
به گزارش خبرنگار ایرنا تاکنون بر اساس آمار رسمی بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کرده اند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.