علی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حجم تردد زائران اربعین حسینی در این استان از فضای شماری از مدارس برای اسکان زائران اربعین استفاده که برای جیوگیری از خلل آموزشی اسکان آنها در شیفت مخالف انجام می شود.
وی با اشاره به مهیا شدن بیش از 40 فضای آموزشی استان برای اسکان زائران گفت: روزانه سه هزار زائر در این اماکن اسکان داده می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: برای اسکان شبانه و اضطراری زائران 15 فضای آموزشی در شهرستان مرزی مهران، 10 فضا در شهر ایلام و 15 فضا نیز در شهرهای سرابله، دهلران و ایوان پیش بینی شده است.
بیرانوند ادامه داد: علاوه بر این تمامی مراکز رفاهی این سازمان در شهرهای مختلف تردد زوار نیز برای زائران مهیا شده است.
وی با بیان اینکه این سازمان از تمامی ظرفیت برای خدمات دهی به زائران بهره می گیرد، تاکید کرد: اهتمام این سازمان جلوگیری از تعطیلی مدارس مهران در ایام اربعین است تا به فعالیت آموزشی مدارس این شهر خللی وارد نشود.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، به منظور خدمات دهی هرچه مطلوب تر به زائران ستاد اربعین حسینی در شهرهای مسیر تردد تشکیل و همگام با ستاد اربعین استان آمادگی لازم برای ارایه خدمت به آنان فراهم است.
وی یادآور شد: این سازمان همچنین در ایام اربعین علاوه بر توزیع اقلام فرهنگی چند موکب در مسیر تردد زائران دایر کرده است.
گفتنی است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی و پس از بازگشت زائران به دلیل حجم بسیار زیاد تردد و اسکان تعدادی از زائران مدارس شهر مهران برای چندین روز تعطیل شد.
مرز بین المللی مهران یکی از مهم ترین کانون های تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود و در ایام اربعین پارسال بیش از یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این تعداد افزایش یابد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.