تاکید استاندار ایلام بر تخصیص کامل اعتبار یک میلیارد ریالی تجهیز اردوگاه تفریحی دانش آموزان ایلامی

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به نیاز دانش آموزان به فعالیت های فرهنگی این مجتمع باید با تخصیص کامل اعتبار بازسازی و مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی یادآور شد: با توجه به تقارن این ایام با فعالیت مدارس باید زمینه ای فراهم شود که خللی در فعالیت مدارس و روند آموزش دانش آموزان پیش نیاید.
استاندار ایلام به اعزام دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور اشاره و تاکید کرد: دانش آموزانی که در این برنامه فرهنگی شرکت می کنند در صورت تمکن مالی هزینه پرداخت کنند.
به گفته وی، دریافت مبالغ بین 200 تا 300 هزار ریال به تامین هزینه های این اردوها کمک خواهد کرد.

* استمداد آموزش و پرورش ایلام برای تامین هزینه سرویس دانش آموزان روستایی
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین راهکارهای این سازمان برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی تامین هزینه سرویس های ایاب و ذهاب است که سال گذشته هشت میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه این سازمان برای تامین این هزینه با بحران جدی مواجه است، گفت: 2 میلیارد ریال از اعتبار پارسال ایاب و ذهاب دانش آموزان از طریق وزارت و مابقی از سایر منابع تامین شد ولی برای امسال با مشکل جدی مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: نبود اعتبار برای پرداخت این هزینه، دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه دوم را با خطر ترک تحصیل مواجه می کند.
بیرانوند همچنین از بدهی سنگین این سازمان به شرکت های برق، آب و فاضلاب، گاز و مخابرات ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: با وجود اینکه تاکنون به علت بدهی به این شرکت ها هیچ گونه قطعی انرژی نداشته ایم ولی همچنان به همکاری این شرکت ها نیاز داریم.
وی با اشاره به آغاز اردوی راهیان نور دانش آموزی از 22 ماه جاری اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود 10 هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم به مناطق عملیاتی استان اعزام شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: 70 فضای آموزشی در شهرستان مرزی مهران دایر است که ایام اربعین پارسال به علت حجم زوار و استفاده از فضای مدارس برای خدمات دهی زائران به مدت 2 هفته تعطیل شدند.
بیرانوند گفت: این مساله به روند آموزشی این شهرستان که به علت گرمسیری بودن هم سال تحصیلی آن کوتاه تر از سایر مناطق است، ضربه جدی وارد می کند.
وی با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی مدارس مهران در اربعین امسال خواستار همکاری لازم در این زمینه شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.