به گزارش ایرنا، شهریار حیدری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: بیشترین میزان تردد زائران اربعین در این مدت مربوط به مرز مهران و کمترین نیز مربوط به مرز چذابه است.
وی اضافه کرد: تنها در 24 ساعت گذشته 199 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه از کشور خارج شده و راهی عتبات عالیات شدند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: تا کنون 2 میلیون و 100 هزار روادید از طریق دفاتر و کنسولگری های عراق برای زائران اربعین صادر شده است.
حیدری افزود: 140 هزار اتباغ افغانی نیز متقاضی دریافت روادید هستند که تا کنون برای 56 هزار نفر از این افراد صادر شده و تا روز یکشنبه هفته آینده نیز برای مابقی متقاضیان روادید صادر می شود.
وی تاکید کرد: بر اساس آخرین بررسی ها از طریق مانیتورنیگ مستقر در ستاد مرکزی اربعین و همچنین نیروهای اجرایی مستقر، وضعیت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه آرام و مناسب بوده و ترافیک روان است.
وی تاکید کرد: وضعیت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین در داخل خاک عراق نیز بسیار خوب بوده و مناسب ارزیابی می شود.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: هیچگونه امکانی برای صدور روادید در مرزهای کشور وجود ندارد و تمامی افرادیکه بدون گذرنامه و روادید به مرزها مراجعه کنند بازگشت داده می شوند.
حیدری از تمامی هموطنان خواست: بدون مدارک معتبر به مرزها مراجعه نکنند زیرا فرآیند بازگشت دادن این افراد در روند تردد دیگر زائران اختلال ایجاد کرده و خروج آنها را با کندی مواجه می کند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
در طول سال به طور متوسط هر روز 6 هزار زائر از مرز رسمی مهران به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.