به گزارش ایرنا، حمید محمدی روز سه شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار موجود از دفاتر ثابت و موقت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سراسر کشور، تاکنون برای نزدیک به 600 هزار نفر از متقاضیان اعزام روادید صادر و ارائه شده است.
وی افزود: نیمی از صدور روادید زائران مانیفستی بوده و نیمه دیگر بصورت گروهی صادر شده است که این امر باعث روان تر شدن صدور ویزا در تردد زائران مرزهای سه گانه شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال پروشور عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در آیین اربعین حسینی، تاکید کرد: در حالی که سال گذشته در حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر برای حضور در آیین اربعین راهی عتبات شدند، پیش بینی می شود این رقم برای سالجاری افزایش یابد.
محمدی با تاکید بر تهیه ویزا توسط زائران قبل از مراجعه به مرزهای سه گانه، یادآور شد: مدارک زائران ایرانی پیش از خروج از مرز حتما کنترل و به افرادی که ویزا نداشته باشند تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک عراق داده نمی شود.
وی گفت: امکان تهیه روادید در مرزها به هیچ عنوان وجود ندارد و زائران باید در شهرهای مبدا نسبت به تهیه ویزای خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون (29 مهر تا 9 آبان ماه) نزدیک به 315 هزار زائر (ورود و خروج) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.