به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این نشست تعهد دستگاه های دولتی برای ایجاد 10 هزار فرصت شغلی است و با ثبت در سامانه رصد شغل واقعی ایجاد کنند همچنین در مشاغل بخش خصوصی از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر واحدهای خدماتی و تولیدی نیز اشتغالزایی کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون عملکرد 2 هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده، افزود: این عدد بسیار ناچیز است و شاید یکی از دلایل آن عدم ثبت عملکرد دستگاه ها و دیگری ایجاد نشدن اشتغال است که برای رفع این شبهات دستگاه ها موظفند تا پایان آبان ماه جاری عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت کنند.
استاندار ایلام یادآور شد: طبق تبصره 16 دستگاه های امداد رسان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی نیز باید ظرف مدت تعیین شده مبالغ عملکردی و مدت کار خود را هماهنگ کرده و عدد تسهیلات خود را به میزان متناسب برسانند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده بسیار مناسب و کمک فراوانی به درآمد خانوارها می کند، گفت: مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و استانداری موظفند تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف و اعتبارات آنها ابلاغ شود.
وی افزود: منابعی که امسال برای ایجاد اشتغال فراگیر و ایجاد توسعه روستایی دولت در نظر گرفته شده در سطح کلان 200 هزار میلیارد ریال پیش بینی و در شورای مربوطه تصویب و آیین نامه های آن در حال ابلاغ به بانک ها است.
به گفته وی منبع دیگری که برای ایجاد اشتغال لحاظ شده توسعه روستایی است که یک و نیم میلیارد دلار به دستور مقام معظم رهبری و با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شده و مقرر گردید معادل همین میزان تسهیلات ارزان قیمت برای ایحاد شغل از منابع بانکی لحاظ شود.
استاندار ایلام یادآور شد: پنج هزار میلیارد ریال نیز در سطح ملی بعنوان مشوق های ایجاد اشتغال فراگیر یا همان کمک های فنی و اعتباری لحاظ شده که باید بدنبال سهم استان باشیم.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی استان بر اساس میزان اعتبارات، طرح ها و پروژه های مختلف ایجاد 12 هزار و 282 شغل را بعنوان تعهد اشتغال پذیرفتند که از این میزان 2 هزار و 323 مورد تحقق یافته است.
شکرالله شیرخانی اظهار کرد: سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.
وی افزود: از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام 146 هزار نفر شاغل، 19 هزار نفر بیکار و 74 درصد نیز حقوق بگیر هستند.
شیرخانی با بیان اینکه گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد امسال 794 مورد است، گفت: تعهد اشتغال بین دستگاه های اجرایی بر حسب تعامل با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و دستگاه ها متعهد به اجرای آن هستند.
شیرخانی ادامه داد: تعهد اشتغال تعدادی از دستگاه های اجرایی استان همچون میراث فرهنگی 481 نفر، در بخش صنعت معدن و تجارت یک هزار و 500 نفر، در بخش کشاورزی سه هزار و 985 نفر، دانشگاه علوم پزشکی 715 نفر، راهداری 109 نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار و 500 نفر، بهزیستی 765 نفر، شرکت برق 69 نفر، صندوق کارآفرینی امید یک هزار و 300 نفر، شرکت گاز 100 نفر، بنیاد شهید و امور ابثارگران 120 نفر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 300 نفر پیش بینی شده است.
وی آمار ثبت نام واحدهای پذیرنده به تفکیک دستگاه اجرایی را 236 واحد و آمار کارورزان ثبت نام شده در سامانه کارورزی به تفکیک مدرک تحصیلی را 13 هزار و 360 نفر اعلام کرد.
شیرخانی تعداد کل کارگران بیمه شده تامین اجتماعی را 102 هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار 67 هزار و 71 نفر، تعداد کارگاه های استان 6 هزار و 679 عدد و کارگران بیکار شده در سال جاری 791 نفر اعلام کرد.
وی گفت: سه هزار و 149 تعاونی واحد در 13 گرایش در استان وجود دارد که از این میزان هزار و 457 تعاونی فعال و تعداد هزار و 100 نفر نیز در این تعاونی ها شاغل هستند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.