به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح اصغری روز پنجشنبه در نخستین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی که در هتل زاگرس شهر ایلام با همت سازمان مردم نهاد فضای مجازی (سراج )برگزار شد تاکید کرد: حتی اگر مسلمان نباشیم و بدون لحاظ محل سکونت ، زندگی کردن در عصر دیجیتال مهارت های خاص خود را می طلبدکه یادگیری انها ضرورت حیاتی دارد.
وی گفت: ساحت فرهنگ سه دوره دارد در دوره اول فرهنگ با طبیعت ارتباط مستقیم دارد، در دوره دوم انسان منبع الهام فرهنگی و خلق اثار هنری است اما در عرصه سوم تکنولوژی فرهنگ را می سازد.
وی با این هشدار که غفلت از فضای مجازی شرایط مخاطره امیزی در حوزه فرهنگی رقم می زند خاطر نشان کرد: وقتی40سال پیش سواد رسانه ای در کانادا تکثیرشد آنها درصدد حفظ فرهنگ خودی برآمدندو با آینده نگری با فضای مجازی مواحه شده و توانستند فرهنگ بوم خود را حفظ کنند.
وی با بیان دغدغه رهبری نسبت به فضای مجازی خاطرنشان کرد: بنا به ابلاغیه رهبری به شورای عالی فضای مجازی ارتقا فرهنگ کاربردی از مهم ترین راهکارهای فعالیت مثبت در این عرصه است.
مسوول ارتقا سواد فضای مجازی با هشدار نسبت به غفلت از تبعات فضای مجازی تاکید کرد: حضور افراد دغدغه مند در حوزه فضای مجازی ضروری است.
دکتر اصغری با اشاره به تشکیل و فعالیت سازمان فضای مجازی مردم نهاد(سراج)تصریح کرد: این سازمان مردم نهاد در تلاش برای آگاه سازی و ارتقا مهارت های فرهنگی اقشار مختلف جامع به خصوص جوانان در مواجهه با فناوری است.
خبرنگار** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.