به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عبدی در خطبه های این هفته نماز جمعه بدره اظهار کرد: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا و ورود کاروان اسرا به کوفه با شرایط نامساعد جسمی و روحی مواجه بود و علیرغم فشارهای لشکر ابن زیاد، به دفاع از اسلام و بیان واقعه کربلا اقدام کرد و رشادت ها و از خود گذشتگی ها و صبر و استقامت این بانوی بزرگوار نمونه عملی خوبی برای زنان مسلمان و شیعه است.
وی با اشاره به فضای معنوی حاکم بر جامعه افزود: محرم ماهی است که فضای جامعه معنوی و عطرآگین می شود و بر بصیرت ،شور و شعور مردم افزوده می شود.
خطیب موقت این هفته نماز جمعه بدره ادامه داد: سابقه مجالس عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به همان زمان حضرت زینب بر می گردد و همه امامان دیگر نیز مردم و شیعیان را به گرامیداشت این روز و عزاداری بر سالار شهیدان و زیارت قبر وی تشویق کرده اند.
حجت الاسلام عبدی تاکید کرد: گرچه عاشورا یک روز بوده است ولی چنان در روح و دل مردم و وجدان بشریت نفوذ کرد که در طول تاریخ و تا ابدیت ادامه خواهد داشت به طوریکه علاوه بر شیعیان ، حتی خیلی از غیر شیعه در مقابل عظمت صاحب این روز تعظیم کرده اند.
وی با اشاره به شباهت های زیاد جنگ تحمیلی کشورمان با واقعه عاشورا گفت: دفاع مقدس در برابر ظلم و رژیم بعث نمادی تکرار شده از واقعه عاشوراست.
خطیب موقت این هفته بدره اضافه کرد: از خود گذشتگی و شهادت سربازان ایران در صحنه های مختلف نبرد و شهادت امثال شهید حججی ، صحنه هایی هستند که نمادی از تکرار تجربه عاشورا در مقابله حق با ظلم هستند.
وی گفت: گروهک های تکفیری ، امروز به نام خدا و به نام حق سخت ترین جنایت ها را همانند یزیدیان مرتکب می شوند و ظلم و آدمکشی را گسترش می دهند.
خبرنگار: ابراهیمی ، دارابی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.