خوزه لوئیس که به خراسان جنوبی سفر کرده است، عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: امام حسین (ع) پیرو خدا، قرآن و راه درست بود و چنین شخصیت بزرگی نمی توانست با یزید بیعت کند.
وی بیان کرد: وقتی در مورد زندگی حضرت علی (ع) و اهل بیت مطالعه کردم دریافتم که علی (ع) تنها کسی است که به شکل کامل قرآن را درک کرد و شان نزول آیات را هم می دانست.
وی گفت: امام علی داماد پیامبر، شجاع ترین فرد و حاکم نمونه بود و به فهم قرآن عالم بود، فهم قرآن علم و ‌حکمت می خواهد.
اندیشمند تازه مسلمان ادامه داد: در سوره اخلاص خداوند بی نیاز و یکتا توصیف شده و من با خواندن این سوره به یگانگی خدا ایمان پیدا کردم.
وی گفت: در دین مبین اسلام شراب نوشی، نگاه کردن به صحنه های هرزه نگاری و خوردن گوشت خوک حرام است اما در مسیحیت چیزی به نام حرام و حلال وجود ندارد.
وی اظهار کرد: در مکتب اسلام فقط یک خدا وجود دارد اما در مسیحیت خداوند را سه نفر با عنوان پدر، پسر و روح القدس می دانند و بنا براین عاقلانه نیست که خداوند سه تا باشد و مکتب اسلام کامل است چون خداوند را واحد می داند.
لوئیس گفت: از وقتی مسلمان شدم و هر روز نماز می خوانم، متحول شدم و کسی که 2 هفته نماز بخواند دیگر نمی تواند کار حرام انجام دهد.
وی اضافه کرد: در مکزیک 99 درصد مردم کاتولیک هستند و در کتابخانه های آنجا هیچ کتابی در مورد اسلام نیافتم.
خوزه لوئیس که نام اسلامی اش محمد علی حسین است مدت 14 سال است که به دین اسلام مشرف شده و چهار سال است که به مذهب شیعه گرویده است.
نشست خبری اندیشمند مکزیکی با موضوع امام حسین (ع) از دیدگاه مسیحیت از سوی مجتمع فرهنگی مذهبی بیت العباس (ع) بیرجند برگزار شد و خبرنگار ایرنا ترجمه اظهارات وی را انجام داد.
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر* انتشار: رسول محمدحسنی
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.