به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی روز سه شنبه در نشست ستاد ملی راهیان نور دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: آمارها در زمینه اعداد اردوهای راهیان نور دانشگاهیان مطلوب نیست و باید افزایش یابد اما توسعه کمی در کنار توسعه کیفی در اولویت است.
وی افزود: جنگ نماد تمامی ارزش های دینی، معنوی و انسانی است و اردوهای راهیان نور نیز باید جلوه تمامی این ارزش ها باشد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: جاذبه معنوی و ارزش های محتوایی اردوهای راهیان نور باید افزایش یابد اما افزایش چند برابری اردوها به قیمت کمرنگ شدن این ارزش ها به هیچوجه مطلوب نیست.
هاشمی تاکید کرد: ارزش ها و هنجارهای دفاع مقدس بر اردوهای راهیان نور نیز حاکم است و اگر انحصارطلبی بر این اردوها حاکم شود سرمایه عظیم دفاع مقدس از دست خواهد رفت.
وی تاکید کرد: راهکارهای توسعه کمی و کیفی اردوهای راهیان نور دانشگاهیان با تاکید بر کیفیت اردوها باید احصا شود و در این زمینه رویکردها باید فراگیر و همراه باخلاقیت و تنوع باشد.
وی یادآور شد: راهیان نور همانند دفاع مقدس باید فراگیر باشد و همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.
وی تاکید کرد: بر اساس نتایج یک تحقیق، 80 درصد دانشجویان کشور آمادگی خود را برای حضور در جنگ در صورت درگیری جنگ اعلام کردند و این نشان می دهد قاطبه دانشجویان انقلابی و اهل دفاع هستند.
سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه هنوز آسیب شناسی درستی در زمینه اردوهای راهیان نور دانشگاهیان کشور نشده است، گفت: در طول چند سال گذشته بودجه این اردوها 2.5 برابر شده است اما تعداد اردوها به این نسبت افزایش نیافته است.
هاشمی افزود: ساختارها بهبود یافته اما مشخص نیست که محتوا نیز بهبود یافته یا نه و باید در این زمینه از مطالعات علمی بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: نهادهای مختلف از جمله بسیج اساتید و اداره کل دانشجویان خارجی نیز باید برای حضور در ستاد ملی راهیان نور دعوت شود و تمامی اعضا در بالاترین سطح در نشست های این ستاد شرکت کنند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یاد اوری کرد : این وزارت هم اکنون بر توسعه کیفی تمامی فعالیت ها در زمینه های مختلف از جمله اردوهای راهیان نور دانشگاهیان متمرکز شده است.
سرپرست وزارت علوم همچنین گفت: اردوگاه مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ایلام با کمک وزارت علوم برای استفاده در اربعین امسال آماده سازی می شود.
هاشمی افزود: 15 میلیارد ریال هزینه آماده سازی این اردوگاه است که توسط وزارت علوم تقبل می شود.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور حضور در نشست ستاد ملی راهیان نور دانشگاه ها، آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و کلنگ زنی و بهره برداری از 2 طرح عمرانی دانشگاه ایلام به استان ایلام سفر کرده است.
در این سفر پروژه بوستان بلوط دانشگاه ایلام با حضور سرپرست وزارت علوم، سردار فضلی و استاندار ایلام در 4500 مترمربع مساحت با اعتبار 12 میلیارد ریال کلنگ زنی شد
همچنین دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام با حضور سرپرست وزارت نیرو و استاندار ایلام با 50 میلیارد ریال اعتبار، 22 کلاس درس و 8 آزمایشگاه به بهره برداری رسید.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.