محم علی نبی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزش عالی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار مشارکت بیشتر خیران و توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط نسبت به رفع کمبودها و توسعه زیرساختهای مورد نیاز این مجتمع شد.
وی همچنین گسترش نامتوازن زیرساختهای فرهنگی و تفریحی به نسبت جمعیت دانشجویی را از مشکلات و ضعفهای مهم در گناباد ذکر و بیان کرد: با وجود اینکه 25 درصد کل جمعیت گناباد را دانشجویان و اکثر آنان را دانشجویان غیربومی تشکیل می دهند فضاهای تفریحی و فرهنگی در این شهرستان به نسبت جمعیت دانشجویی گسترش نیافته و این قشر با کمبودهای بسیاری برای پرکردن اوقات فراغت خود روبرو هستند.
او افزود: گناباد به عنوان شهری با پیشینه فرهنگی و علمی و دانشگاهی می تواند در صورت تکمیل زیرساختهای لازم به مکان خوبی برای اقامت دانشجویان تبدیل شود.
فرماندار گناباد ادامه داد: تاکنون حدود 400 دانشجوی جدید در مجتمع آموزش عالی گناباد ثبت نام کرده اند که حدود 80 درصد آنان غیربومی هستند.
رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد نیز گفت: این مجتمع نیازمند 30 هزار مترمربع زیرساختهای عمرانی در بخشهای مختلف است که برای تامین آنها 120 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد.
دکتر حسین نجاری ادامه داد: از مجموع فضاهای مورد نیاز عمرانی این مجتمع 25 هزار مترمربع آن با پیشرفت 80 درصد در دست انجام است.
وی گفت: هزینه خوابگاههای دانشجویی مجتمع آموزش عالی گناباد به صورت خودگردان تامین و اداره می شوند و هزینه هر ترم خوابگاه سه میلیون و 500 هزار ریال است که در مقایسه با سایر شهرهای استان خراسان رضوی پایین تر است.
مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای 2600 دانشجو در 22 رشته با 31 نفر عضو هیات علمی است. گنجایش افزایش دانشجو در این مجتمع تا سقف پنج هزار نفر وجود دارد.
12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.