به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در پنجمین نشست رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که پنجشنبه در دانشگاه بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه های استان طی سال های اخیر رشد کمّی مناسبی داشته اند و اکنون لازم است بیش از گذشته بر کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش، تقویت ارتباط با صنعت و جامعه و مهارت آموزی به فراگیران و دانش آموختگان تمرکز کنند.
وی توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای با توجه به نیازهای بازار کار را از ملزومات کار دانشگاه ها در سال های پیش رو برشمرد و گفت: دانشگاه های ما با توجه به اهداف سند چشم انداز، باید از دانشگاه های آموزش محور، به سوی دانشگاه های پژوهش محور و در نهایت هم به دانشگاه های مأموریت محور و کارآفرین سوق یابند تا بتوانند منشأ تحول در جامعه باشند.
وی از دانشگاه به عنوان محل تضارب افکار و برگزاری کرسی های آزاداندیشی یاد کرد و از رؤسای مراکز آموزش عالی استان خواست، همه توجه و تمرکز خود را به مسائل عمرانی و توسعه فیزیکی منحصر نکنند و مباحث سیاسی و فرهنگی را هم به منظور ایجاد آمادگی در دانشجویان برای ورود به جامعه مدنظر داشته باشند.
رئیس دانشگاه بجنورد و نماینده وزارت علوم در استان هم در این نشست با اشاره به ابلاغ سند آمایش آموزش عالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استان، هدف از پیگیری این سند را مأموریت گرا شدن دانشگاه ها، جلوگیری از گسترش رشته های موازی و همپوشانی بین مراکز دانشگاهی و حرکت در چارچوب اسناد راهبردی برشمرد.
احمد محقر از برنامه تدوین سند علم و فناوری استان و نیز، برگزاری سومین نشست حوزه و دانشگاه طی روزهای آتی خبر داد و ورود بخش خصوصی و نیکوکاران برای حل مشکلات دانشگاه های استان به ویژه تأمین خوابگاه دانشجویی را خواستار شد.
در این نشست که رؤسای 39 دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان حضور داشتند، پس از بیان مهم ترین مسائل و مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، با دستور مهندس صالحی استاندار مقرر شد، کارگروهی با حضور نمایندگان رؤسای دانشگاه های استان، تشکیل و مشکلات موجود را شناسایی کنند و برای پیگیری حل این موانع، راهکارهای پیشنهادی خود را به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارائه دهند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.