دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول ایام عزاداری محرم بازدید های مداوم از محل طبخ غذای هیات ها و آشپزخانه هایی که مسئولیت پخت غذای مورد نیاز هیات ها را بر عهده دارند از سوی ناظران مراکز بهداشت استان ایلام صورت می گیرد.
وی افزود: معرفی رابطان بهداشتی یک پشتوانه مورد وثوق برای حفظ سلامت عزاداران و مواد غذایی مورد مصرف در هیات های مذهبی است و نیز یک پل ارتباطی بین کارشناسان مراکز بهداشتی و اعضای هیات ها محسوب می شود.
ناصری فر یادآور شد: رابطان بهداشتی با مراجعه به مراکز بهداشت استان ضمن گذراندن آموزش های کلی بهداشتی و انتقال این مفاهیم به اعضای هیات یک بسته اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده نیز به صورت رایگان به این رابطان برای استفاده در هیات ها داده می شود.
وی گفت: همچنین در محل هیات های عزاداری به ویژه اماکن تهیه، طبخ و توزیع غذای نذری همچون آشپزخانه ها پیام های مختلف و متنوعی حاوی رعایت نکات بهداشتی و نظافت فردی و عمومی نصب و در معرض دید همگان قرار گرفته است.
رئیس مرکز بهداشت استان ایلام اظهار کرد: سامانه گویای 190 در طول مدت شبانه روز آماده دریافت انتقادات و شکایت های مردمی از هیات ها یا آشپزخانه هایی که موازین بهداشتی و نظافت را رعایت نکنند، است.
11 گروه در 11 مرکز بهداشتی امر نظارت بر عملکرد هیات های عزاداری و آشپزخانه های شهر ایلام را بر عهده دارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.