به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز جمعه در آئین رژه نیروهای نظامی و انتظامی ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن با ایجاد گروهک ها و عناصر خودباخته و متجاوزی چون داعش و تحریک این گروه ها به حمله و غارتگری و دست درازی در دیگر کشورها به دنبال منافع خود هستند.
وی افزود: اما انقلاب اسلامی همه نقشه ها و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و از حریم اسلام حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی دفاع می کند.
استاندار ایلام با اشاره به سخنان سخیف و توهین آمیز ترامپ در سازمان ملل و نقض برجام توسط آمریکا یادآور شد: دولتمردان ایران اسلامی قاطعانه و مستحکم در برابر بیانات بی پایه و اساس رئیس جمهور آمریکا موضع گیری کردند.
مروارید تاکید کرد: ایران اسلامی کشوری صلح طلب و مخالف جنگ و خونریزی و جنایت در دیگر کشورها است اما در صورت هرگونه احساس خطر با تمام قوای نظامی، تسلیحاتی و با تکیه به نیروی مردمی به مقابله با متجاوزان می پردازد و به طور قطع پیروز نبرد هم خواهد بود.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی دفاعی آگاهانه و دلاورانه از کشور و دین دوباره جان گرفته اسلام بود.
سردار سید صادق حسینی افزود: ملت ایران با رهبری های داهیانه امام خمینی (ره) و رشادت و بی باکی رزمندگان و اتحاد و همدلی مردم سرنوشت جنگ را عوض کردند و به پیروزی های زیاد و شگرفی نائل شدند.
وی اظهار کرد: نبوغ و نو آوری، ایثارگری و شهادت طلبی، شور عاشورایی و تاثیرپذیری از مکتب شهیدپرور قیام محرم، حضور جوانان شجاع و نترس و صاحب فکر و ایده در جنگ و رهبری های عالمانه و معجزه گونه امام خمینی در سرنوشت جنگ تاثیر بسیار زیاد و عمیقی داشت.
حسینی یادآور شد: آثار و برکات جنگ هشت ساله عراق علیه ایران هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورهای آزادی خواه جهان و منطقه به خوبی عیان و مشهود است و پیام مبارزه با استعمار انقلاب اسلامی به اقصا نقاط عالم صادر شده است.
وی گفت: توجه به جوانان و پیروی از فرامین و رهنمون های امام خمینی و مقام معظم رهبری اصلی ترین تضمین برای حفظ و بقای انقلاب و تاثیر گیری آزادی خواهان جهان از این انقلاب است.
وی تاکید کرد: پاسداشت و حفظ انقلاب دستاوردها و وقایع جنگ تحمیلی برای نسل های آینده و نشر و بازگویی رویدادهای هشت سال دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر است و نباید این حادثه عظیم تاریخی در گذر زمان فراموش شود.
به گزارش ایرنا، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی با مشارکت یگان ها و گردان های مختلف سپاه، بسیج و نیروی انتظامی خواهران و برادران با حضور مسئولان استان و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی برگزار شد.
در این برنامه یگان های خودوریی، موتوری، پیاده و ادوات جنگی از مقابل جایگاه با ادای احترام به تمثال مبارک امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفتند.
همه ساله 31 شهریور تا 6 مهر به نام هفته دفاع مقدس که یادآور حمله و تجاوز رژیم عراق به ایران است نامگذاری شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.