به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح استان مرکزی که همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مقابل بازار تاریخی اراکبرگزار شد، افزود: سخنان ترامپ عمق دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران را به جهانیان آشکار کرد.
وی بیان کرد: بیش از 30 سال پیش امام راحل عنوان شیطان بزرگ را به ایالات متحده آمریکا داد و امروز این صفت در سخنان دونالد ترامپ متجلی شد و ملت ایران نیز یک بار دیگر به دشمنی این شیطان بزرگ پی بردند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، فرماندهان نیروهای مسلح و ائمه جمعه در سخنرانی ها و بیانیه های مختلف پاسخ دندان شکنی به رئیس جمهوری آمریکا دادند اما ملت باید همواره در برابر شیطنت های این شیطان بزرگ آگاه و هوشیار باشند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها و متحدانشان در جنگ جهانی اول منطقه خاورمیانه را تجزیه کردند، در جنگ جهانی دوم اسرائیل را به منطقه تحمیل کردند و هم اکنون نیز به دنبال تجزیه عراق هستند که این مهم نشان می دهدکه آمریکا از ایجاد شرارت در منطقه خاورمیانه به دنبال منافع خود است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دونالد ترامپ با سخنرانی در منطقه خاورمیانه یک بار دیگر ماهیت جنون آمیز و سیاست های وحشیانه و غیر معقول آمریکا را به جهانیان به خصوص جهان اسلام نشان داد و ملت ایران باید در برابر توطئه های این شیطان بزرگ وحدت و انسجام ملی را چراغ راه خود قرار دهند.
وی گفت: هنگامی که آمریکای جنایتکار اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحریم کرد، امام راحل عنوان کرد اگر ریکا آمیک کار خوب در حق ملت ایران کرده باشد همین تحریم است چرا که ملت ایران باید در هر زمینه روی پای خو باشد و خودکفا شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: ملت و دولت ایران اسلامی باید دست در دست یکدیگر داده و با کار و تلاش شبانه روزی، بهره گیری از مدیران و مهندسان کارآمد قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کرد و پرچم پر افتخار ایران اسلامی در همه بخش های مختلف به اهتزاز درآمده است.
وی افزود: هیچ ملتی بدون کار و تلاش و مجاهدت های ایثارگرایانه به جایی نرسیده است بنابراین آحاد جامعه باید نسبت به آبادانی و موفقیت ایران اسلامی از جان و دل تلاش کنند.
امام جمعه اراک گفت: همانگونه که مهندسان و تکنسین های برومند ایران اسلامی توانستند بهترین موشک ها را در کشور تولید کنند می توانند صنایع کشور را نیز به روزرسانی کرده و با بهره گیری از ظرفیت داخلی چرخ صنعت را به چرخش درآورند.
وی افزود: بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که هم اکنون با کمترین ظرفیت خود فعالیت می کنند و در صورتی که همه ظرفیت این صنایع به کار گرفته شود در بسیاری از بخش ها خود کفا خواهیم شد.
31 شهریور تا هفتم مهر با عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.