حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اتوبان 22 بهمن، شهر زنجان برگزار شد افزود: به حال مردم آمریکا باید تاسف خورد که رئیس جمهورشان در یک مجمع بزرگ جهانی و در حضور سران و نمایندگان کشورهای دنیا، چنین سخنان سخیف و بی ادبانه ای را بر زبان جاری می سازد.
وی با بیان اینکه مردم آمریکا باید بپا خیزند و جواب بی نزاکتی های ترامپ را بدهند اظهار کرد: امروز دشمنان آزادی و استقلال، برای رسیدن به اهداف پلید خود، اسلام هراسی را راه انداخته اند اما این دسیسه و ترفند آنان به جایی نخواهد رسید.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه دشمنان باید وجود ایران سرافراز و قدرتمند در عرصه بین المللی را بپذیرند، افزود: امروز فرهنگ مقاومت، خود را در منطقه نشان داده و به عنوان الگوی مقاومت و آزادی آن هم با فرهنگ دین و قرآن، در گوشه و کنار جهان از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین اشغالی، مطرح است.
امام جمعه زنجان به دوران هفته دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از الگو کربلا و عاشورا بود، گفت: دفاع مقدس نیز پرتوی از تفکر عاشورایی بود که دشمنان ایران را در جبهه های حق علیه باطل، وادار به تسلیم کرد.
حجت الاسلام خاتمی، افزود: 31 شهریور 59 که اوج عناد و دشمنی استکبار جهانی و حامیان آنان با اسلام، انقلاب و نظام بود تمام کفر در یک صف قرار گرفته و قصد داشتند طومار انقلاب را برچیده و به خیال خام خود ایران را تجزیه کنند اما در این میان از ماهیت اسلام و مکتب عاشورایی ملت و رزمندگان اسلام غافل بودند.
وی با تاکید براینکه خون بر شمشیر برتری دارد و ثبات و ماندگاری از آن حق است و عنایت خدواند منان به پیروزی حق بر باطل می باشد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) نقش با صلابت خود را همانند انقلاب، در دوران دفاع مقدس مقابل توطئه ها و دسیسه های استکبار جهانی نیز ایفا کرد و ملت ایران و رزمندگان اسلام به تاسی از امام (ره) در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمنان ایستادند و در نهایت پیروزی را ازآن خود کردند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: امروز که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در عرصه بین المللی مطرح است و حرف برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مردم ستمدیده و ظلم دیده، پیام ایران را به درستی دریافت کرده و علیه ظالمین به پا خاسته اند اما استکبار جهانی تلاش دارد جلو این شکفتن ها و پیروزی ها را بگیرد ولی غافل از عنایت خداوند است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: نسل سوم و چهارم باید با تاریخ بزرگ انقلاب آشنا شوند و بدانند که اقتدار ایران اسلامی، مرهون ایثار و دلاورمردی های رزمندگان اسلام، خون پاک شهیدان و هدایت های پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در 31 شهریور 59، رژیم بعث عراق با پشتیبانی ابرقدرت های غرب و شرق، جنگ را به منظور نابودی انقلاب و نظام بر علیه ایران آغاز کردند.
سردار جهانبخش کرمی افزود: رزمندگان اسلام با پشتیبانی های بی دریغ ملت ایران، برای دفاع از مرزهای کشور راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و پوزه دشمنان اسلام را به خاک مالیدند.
وی به رژه نیروهای مسلح استان زنجان اشاره و اظهار کرد: پیام این آیین شکوهمند به دشمنان این است که نیروهای مسلح آماده مقابله با هرگونه تهدیدات هستند و در صورت نیاز به صورت عاشورایی، حسینی و شلمچه ای از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی دفاع خواهند کرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.