بهمن جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع سه هزار هکتار اراضی کشاورزی سیروان بیش از یک هزار هکتار به کشت برنج اختصاص می یابد و ارقام عنبربو و شمشیری مهم ترین برنج های کشت شده توسط کشاورزان این شهرستان است.
وی یکی از مهم ترین طرح های آبی این شهرستان را پمپاژ آب از دشت سیروان ذکر کرد و افزود: پمپاژ دشت سیروان در 2 مرحله و با اعتبار 220 میلیارد ریال در حال اجراست و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 33 درصدی برخوردار است.
فرماندار سیروان یادآور شد: با بهره برداری از این طرح حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان شامل 70 درصد باغ و 30 درصد اراضی کشاورزی آبی می شود.
جلیلیان یکی از مزیت های برجسته سیروان را وجود اراضی مناسب برای کشت محصول پسته برشمرد و اضافه کرد: شهرستان سیروان 50 هکتار باغ پسته دارد در حالیکه مجموع باغات پسته استان در سایر شهرستان ها 30 هکتار است.
جلیلیان با اشاره به افتتاح ایستگاه پمپاژ آب باغات بان واز در هفته دولت گفت: این طرح با اغتبار هفت میلیارد ریال اجرا و زمینه آبیاری 70 هکتار از اراضی باغی لومار را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، با وجود آنکه 55 درصد سیروان را اراضی جنگلی تشکیل داده است اما این شهرستان قطب تولید برنج و مقام دوم پرورش دام استان است.
22 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان سیروان وجود دارد که از این مقدار 13 هزار هکتار زمین زیر کشت می رود و حدود 2 هزار هکتار آن آبی است.
بر اساس سرشماری سال 1395، سیروان با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2،5 درصد جمعیت استان ایلام و کم جمعیت ترین شهرستان در بین 10 شهرستان این استان است.
خبرنگار: زهرا موسوی **
7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.