به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی است که از این میزان یک هزار و 461 تعاونی فعال است.
شیرخانی یادآور شد: اگر از ظرفیت سه هزار و 280 تعاونی استفاده شود زمینه اشتغال 23 هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.
وی با بیان اینکه ٣5 درصد فعالیت تعاونی های استان در حوزه کشاورزی است، گفت: 35 درصد تعاونی ها نیز با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت نشان از حضور اثربخش و اشتغال بانوان در استان ایلام دارد.
شیرخانی با بیان اینکه وزارت کار به لحاظ گستردگی در زمینه ایجاد اشتغال، فعالیت های کارآفرینی و رفاه اجتماعی ماموریت خطیری را در استان بر عهده دارد، افزود: در حال حاضر در این راستا 10 هزار و ٧٧0 شغل در ١٣ گرایش مختلف ایجاد شده است.
وی ادامه داد: نگرش تقابلی بین کارگر و کارفرما منسوخ شده و باید این نگاه تغییر کند و کارگر و کارفرما باید بعنوان شرکای تجاری با هم تعامل و همکاری کنند.
شیرخانی گفت: باید هم کارگر هم کارفرما و نیز منافع دولت در راستای تولید و اشتغال حضور قدرتمند داشته باشند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: یکی از اولویت های اداره کار استان فراهم کردن بستر مناسبی برای حضور قدرتمند کارفرما،کارگر و دولت در عرصه ی تولید، کار و اشتغال است.
وی یادآور شد: طرح روستا تعاون طرحی برای حضور حداکثری روستاییان در عرصه تولید، اشتغال و کار است که سهم استان ایلام برای این طرح 38 تعاونی در 2 مرحله در مناطق روستایی است.
شیرخانی تاکید کرد: ما باید فرهنگ کار را در جامعه ارتقا داده و با یاری مسئولان، نخبگان، اساتید دانشگاه با تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری سمینارها و همایش ها نوع نگرش به کار را در جامعه تغییر داده و نگاه توسعه ای را جایگزین آن کنیم.
وی در ادامه روز شمار هفته تعاون را به ترتیب از اولین روز (١١ شهریور ), تعاون و توسعه منطقه ای و روستایی(روستا و تعاون)، تعاون و اشتغال زنان_ تعاون , اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تعاون،گسترش مشاغل خرد و خانگی،تعاون، توسعه کار آفرینی و اشتغال، تعاون, توسعه بازار و صادرات و تعاون و ترویج کار جمعی عنوان کرد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.