یدالله جایدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته و با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان طرح راه اندازی پایگاه های تغذیه سالم به عنوان جایگزین بوفه های مدارس از سال تحصیلی گذشته اجرا شده است.
وی ادامه داد: مجوز تاسیس این پایگاه ها برای تمامی مدارس استان پارسال صادر ولی به علت مشارکت نکردن شماری از اولیا دانش آموزان این طرح در تمامی مدارس استان اجرا نشد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه اولیا مدارس و اولیا دانش آموزان باید برای اجرای موفق این طرح مشارکت لازم داشته باشند، افزود: والدین دانش آموزان باید شیوه تغذیه صحیح و سالم را به فرزندانشان آموزه داده و بدنبال اجرای آن در مدرسه هم باشند.
جایدری تاکید کرد: در اجرای طرح ایجاد پایگاه تغذیه سالم که با مشارکت علوم پزشکی، تعزیرات و صنعت و تجارت اجرا می شود مسئولان این پایگاه ها آموزش لازم را دیده و پس از دریافت کارت مجاز به فعالیت در پایگاه های تغذیه سالم می شوند.
وی یادآور شد: بوفه های مدارس که عمده آنها در فضاهای آموزشی شهری دایر هستند به صورت سلیقه ای اداره و متولی خاصی هم ندارند که باید پایگاه تغدیه سالم جایگزین آنها شوند.
معاون آموزش و پرورش ایلام افزود: پایگاه های تغذیه سالم با نظارت این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت داشته و در این پایگاه ها بجای فروش اقلام خوراکی غیر استاندارد تغذیه سالم به دانش آموزان عرضه خواهد شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در این پایگاه ها که زیر نظر مراکز بهداشتی استان فعالیت دارند غذای گرم و انواع ساندویچ سرد و غیر سرخ کردنی و همچنین خشکبار بین دانش آموزان توزیع می شود.
وی هدف از این اقدام را ارتقای سطح سلامت دانش آموزان با توزیع تغذیه سالم در مدارس اعلام کرد و گفت: توسعه این پایگاه ها و حذف بوفه های مدارس در دستور کار این سازمان در سال تحصیلی جدید قرار دارد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند و امسال در بیش از یک هزار و 300 فضای آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.