معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای تحقق ثبت جهانی ارس به عنوان شهر ایمن در شبکه جهانی شهرهای ایمن سازمان بهداشت جهانی، تمامی مدارس این منطقه با اعتبار چهار میلیارد ریالی به ملزومات بهداشتی مجهز شدند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، یوسف داداش زاده در مراسمی  با اعلام این خبر افزود: این ملزومات برای ۱۰ مدرسه مروج سلامت مدیریت آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس تهیه شده و علاوه بر آن نیازهای عمرانی مدارس مروج سلامت در زون جلفا و خدا آفرین برطرف خواهد شد.

وی گفت: ایجاد و تجهیز اتاق سلامت در مدارس، ایجاد پایگاه تغذیه و آبخوری سالم، بازسازی سرویس های بهداشتی و محوطه سازی و ایمن سازی مدارس، بخش های مهم تفاهم نامه مدارس مروج سلامت را به خود اختصاص داده اند.

همچنین با برگزاری مراسمی تجهیزات خریداری شده برای مدارس مروج سلامت در منطقه آزاد ارس به نمایش درآمد.

این مراسم با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش و بهداشت و درمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و با به نمایش گذاشته شدن ملزومات تهیه شده برای مدارس مروج سلامت، تجهیز مدارس جلفا و خداآفرین برای سال جدید تحصیلی آغاز شد.

 
بر اساس این گزارش، با امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس و مرکز بین المللی حمایت از جوامع ایمن، وضعیت ایمنی و سلامت در شهر جلفا برای ثبت در شبکه جهانی شهرهای ایمن سازمان بهداشت جهانی ارزیابی می شود.
بررسی وضعیت ایمنی و سلامت در سطح خانوار، بررسی وضعیت موجود شاخص های سلامت و ارزیابی ایمنی معابر و ارزیابی سریع وضعیت کلی ایمنی و سلامت در شهر جلفا از جمله مفاد اصلی این تفاهم نامه است.

ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای برای افزایش سلامت و ایمنی در منطقه آزاد ارس و بالا بردن سطح کیفی سلامت در این منطقه نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، منطقه آزاد ارس با دریافت گواهینامه های بین المللی ایمنی و سلامت از سازمان بهداشت جهانی، ارس را به عنوان شهر ایمن در شبکه جهانی شهرهای ایمن سازمان بهداشت جهانی ثبت خواهد کرد. به دلیل اینکه چنین شهرهایی به طور سالانه بعد از ارزیابی‌ها از سوی سازما‌ن‌های بین المللی گواهی شهر ایمن و سالم را اخذ می کنند و در سطح کشور شهر ایمن و سالم به طور یکجا وجود ندارد، کسب عنوان شهر ایمن و سالم برای سال 2020 در منطقه آزاد ارس هدفگذاری شده است.

گفتنی است، این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس مرکز بین المللی حمایت از جوامع ایمن و پژوهشکده مدیریت سلامت و ارتقای ایمنی به امضا رسید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.