کامران طاهرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شرکت ها شامل رامان پرداز غرب متعلق به مظفر بگ نظری، انرژی کاوان ایوان متعلق به شمس الدین اسماعیلی، حامی ایده صنعت غرب متعلق به حامد نوری، کاوش الکترونیک سوشیان متعلق به مسعود باقلانی و فناوران نوژان ارتباط متعلق به حامد خرمی است.
وی یادآور شد: این شرکت ها به عنوان دانش بنیان نوپا ثبت شده اند و امکان بهره مندی از خدمات و حمایت های پارک علم و فناوری از یکسال تا سه سال دارند و در این مدت باید به شرکت دانش بنیان تولیدی ارتقا یافته و تولیدات خود را روانه بازار کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: شرکت هایی که دانش بنیان بودن آنها به تائید و ثبت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسد از حمایت های بسیار خوبی در سطح پارک علم و فناوری، استان و کشور برخوردار خواهند شد.
طاهرپور افزود: علاوه بر حمایت های پارک از طرف استاندار ایلام به تمامی شرکت های دانش بنیان ثبت شده 200 میلیون ریال بلاعوض اهدا خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین از طرف صندوق کارآفرینی امید سه میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نوپا و 12 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تولیدی با بهره چهار درصد پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان از تمامی مزایای حقوقی مناطق آزاد برخوردار می شوند، یادآور شد: بهره مندی از 15 سال معافیت مالیاتی، معافیت از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی و سهولت مبادلات مالی با خارج از کشور همانند مناطق آزاد از جمله مزایای استقرار در پارک علم و فناوری است.
وی با بیان اینکه از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در بین استان های کشور وضعیت مناسبی نداریم، اظهار کرد: با این وجود شرکت های دانش بنیان این استان تک محصولی نیستند و هر کدام از این سه شرکت بین چهار تا شش محصول دانش بنیان دارند که هر کدام از آنها قابلیت ثبت در یک شرکت را دارند
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.