به گزارش خبرنگار ایرنا، شاپور پولادی روز شنبه در نشست اعضای شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: پد بالگرد تا یک ماه آینده آماده می شود و امیدواریم با تکمیل آشیانه جمعیت هلال احمر نیز بالگرد آنرا تامین و در استان مستقر کند.
وی همچنین از برنامه ریزی برای استقرار سه پد بالگرد در مسیر ایلام به مهران در فواصل 25 کیلومتری خبر داد و از دستگاه های مسئول خواست مکان مورد نیاز را جانمایی کنند.
وی با اشاره به گسترش بلندمرتبه سازی در استان و بویژه در شهر ایلام گفت: یکی از نیازهای این مسئله وجود بالابرها برای امدادرسانی به طبقات بالا بود که تاکنون در استان وجود نداشت که با رایزنی های صورت گرفته بزودی شاهد استقرار یک بالابر هیدرولیکی به ارتفاع 25 متر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در طبقات بالا خواهیم بود.
مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: سطح حریق های اتفاق افتاده در جنگل ها و مراتع استان امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش 80 درصدی روبرو بوده ایم.
احمد کرمی افزود: هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه های عضو ستاد بحران برقرار است که منجر به سرعت عمل و رسیدگی به موقع به حادثه دیدگاه شده است.

* مردم و مسئولان خطر تغیر اقلیم را جدی بگیرند
مدیرکل هواشناسی ایلام نیز در این نشست گفت: خطر تغییر اقلیم به مسئله جهانی تبدیل شده و در ایران نیز این موضوع طی سال های اخیر به شکل افزایش دما نمود یافته است.
یوسف شیخ الملوکی افزود: بر اساس ارزیابی ها ایلام طی 30 سال اخیر بین نیم تا یک و نیم درجه گرم تر شده است.

* مدیرکل منابع طبیعی ایلام: آتش‌سوزی‌ در جنگل های استان ۸۰ درصد کاهش یافته است
رضا احمدی نیز در این جلسه گفت: 6۴۱ هزار هکتار و ۶ برابر کشور عراق جنگل داریم و موزه جنگل‌های بلوط کشور در ایلام است.
وی افزود: 7۴ نقطه در استان به عنوان نقاط بحرانی و مستعد آتش سوزی شناسایی شده و بر اساس ارزیابی ها ۲۰۷ هزار هکتار از مناطق جنگلی تحت حفاظت محیط زیست در کانون های مستعد آتش سوزی قرار گرفته اند.
احمدی اضافه کرد: ۲۷ مورد حریق سال جاری در جنگل ها و مراتع استان رخ داده است که ۱۲ مورد در مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده است.
وی راه اندازی سیستم پایش ماهواره‌ای (مودیس) جهت بررسی آتش سوزی در استان را از برنامه های اجرا شده برشمرد و تاکید کرد: ۶۲ دستگاه دمنده برای خاموش کردن آتش سوزی نیز در استان بکارگیری شده است.
وی با اشاره به تشکیل ۱۴ تیم واکنش سریع برای اطفای حریق در استان گفت: ۱۲ دستگاه راکفار برای امدادرسانی در مواقع ضروری خریداری و در اختیار تیم‌های آتش‌نشانی قرار گرفته است.

* مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام: ادارات در خارج از ساعت اداری وسایل سرمایشی را خاموش کنند
هادی شیرخانی نیز در این نشست گفت: مصرف برق تابع شرایط جوی و دماست و با شروع تابستان به شدت بالا رفته و در مرز بحران هستیم.
وی افزود: افزایش مصرف در شهرستان های جنوبی استان از فروردین ماه آغاز شده و هم اکنون در سراسر استان از پیش بینی ها نیز فراتر رفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام تاکید کرد: هم اکنون میزان مصرف از 341 مگاوات بالاتر رفته در حالیکه پیش بینی ها حکایت از مصرف 300 مگاواتی داشت و مجبور شدیم برای جلوگیری از خاموشی از مولدهای دیزلی که بیش از 50 سال عمر داشته و غیر اقتصادی هستند استفاده کنیم.

* سرمایه گذاری 720 میلیارد ریالی دولت یازدهم برای توسعه شبکه آب و فاضلاب روستایی استان ایلام

مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام نیز گفت: 498 روستا با جمعیت 175 هزار نفر تحت پوشش آب و فاصلاب روستایی استان هستند
نورالله تیموری افزود: از ۱۲۰ روستایی که تامین سیار می‌شدند با تزریق اعتبارت چشمگیر با بهره برداری از پروژه‌ها ، آبرسانی به ۵۰ روستا در پایان سال ۹۵ انجام شده است.
وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون یک هزار و 200 کیلومتر شبکه انتقال در استان ایجاد شده بود که تنها 200 کیلومتر ان در سال 95 اجرا شده است.
وی اضافه کرد: قیمت تمام شده در استان برای آبفار 15 هزار ریال است ولی تنها 2 هزار ریال در قبوض از مردم دریافت می شود که می طلبد مردم در مصرف مدیریت بهتری داشته باشند.

* مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این نشست گفت: در جریان سیل آبان ماه ۹۴ حدود ۱۹ هزار منزل خسارت دید که تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده و تا پایان تیر ماه نیز 270 میلیارد ریال کمک بلاعوض به حساب افراد واجد شرایط واریز می شود.
فریادرس شهبازی تاکید کرد: مبالغ بلاعوض تا پایان تیرماه به حساب ها واریز و پیامک آن ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به بنیاد مسکن نیست.
وی اظهار کرد: به خودروهای خسارت دیده نیز 10 میلیون ریال پرداخت می‌شود و کسانی که در اثر صاعقه نیز دچار خسارت شده اند مبلغی دریافت می کنند.
خبرنگار: حسن کهزادی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.