به گزارش ایرنا، محمد رزم روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: با وجود 430 کیلومتر مرز استان ایلام با کشور عراق، اشراف امنیتی کاملی از سوی نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی بر مرزهای استان برقرار است و کوچکترین نگرانی در زمینه فعالیت گروه های تروریستی در این استان وجود ندارد.
وی افزود: با وجود شایعات مختلف مبنی بر دستگیری برخی افراد وابسته به داعش در استان ایلام تاکید می کنم تاکنون شخصی که ارتباط وی با گروه های تکفیری اثبات شود، شناسایی و دستگیر نشده است.
رئیس کل دادگستری ایلام یادآور شد: پس از وقوع آتش سوزی در برخی مراتع و جنگل های استان و دستگیری شخصی که اقدام به آتش زدن جنگل های شهرستان سیروان کرده بود، برخی از وابستگی او به داعش خبر داده بودند که در بررسی های اطلاعاتی مشخص شد این فرد که اعتیاد دارد و از وضعیت خانوادگی نابسامانی برخوردار است، هیچ انگیزه سیاسی و یا ارتباطی با داعش برای انجام این کار ندارد.

** رسیدگی به 132 هزار پرونده در محاکم قضایی استان ایلام
رزم در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دستگاه قضایی استان ایلام در سال 95 اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع به 132 هزار پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی شد و بیش از 34 هزار از این تعداد پرونده در دادسراها مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 22 هزار و 500 پرونده در دادگاه های حقوقی رسیدگی شد، افزود: بررسی 85 هزار پرونده در دادگاه های تجدید نظر و 28 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از دیگر فعالیت های دستگاه قضایی استان ایلام در سال 95 بوده است.
رئیس کل دادگستری ایلام یادآور شد: در هفته قوه قضاییه سال جاری دادگستری شهرستان بدره افتتاح شد و برنامه ریزی برای ایجاد این مراکز در بخش های زرنه، موسیان، زرین آباد و میشخاص نیز در جریان است ضمن اینکه اضافه شدن یک شعبه دادیاری به دادگستری شهرستان ایوان، 2 شعبه بازپرسی به دادسرای ایلام، 2 شعبه دادگاه تجدید نظر در مرکز استان، 2 شعبه به دادگاه شهرستان ایلام و سه شعبه اجرای احکام از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای سرعت بخشی به رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بوده است.
رزم سیاست راهبردی دادگستری استان را توجه جدی به امنیت پایدار که مطالبه عمومی مردم است، دانست و تاکید کرد: در کنار آن رسیدگی عادلانه به پرونده های قضایی و مبارزه قاطع و جدی با اراذل و اوباش نیز در دستور کار قرار دارد.

** نیاز دستگاه قضایی استان ایلام به 100 قاضی جدید
رئیس کل دادگستری ایلام اظهار کرد: هم اکنون 47 درصد پست های قضایی در این استان فاقد نیرو است در حالیکه 109 قاضی در مجموعه محاکم قضایی استان فعالیت می کنند ولی به 100 قاضی دیگر نیاز داریم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی مجور استخدام 800 قاضی و سه هزار و 200 کادر قضایی را به قوع قضاییه داده است که امیدواریم بتوانیم از این طریق بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را جذب کنیم.

** صدور قرار 800 میلیارد تومانی برای متهم پرونده موسسه آرمان
وی با اشاره به پرونده موسسه مالی آرمان در ایلام یادآور شد: حدود 20 هزار نفر در این استان مبلغ یک هزار و 900 میلیارد ریال در این موسسه که از سوی بانک مرکزی غیرمجاز شمرده شده، سرمایه گذاری کرده اند که با تلاش های صورت گرفته 6 نفر از مسئولان این موسسه دستگیر شدند که شخص اصلی در تهران با قرار 600 میلیارد تومانی و در استان با قرار 200 میلیارد تومانی روبرو شده است.
به گفته وی، با شناسایی اموال و مسدود کردن حساب های این افراد در تلاش هستیم دارایی ها و سپرده های مردم را از این افراد سودجو باز پس گیریم.
خبر تکمیل می شود....
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.