به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر افزود: با وجود همه تلاش های این مثلت شوم ، شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی برغم حمایت‌های گسترده رژیم آمریکا و انگلیس آغازشده است.
وی روز جهانی قدس را روز مبارزه جدی با نظام سلطه به سردمداری آمریکا عنوان کرد و افزود: روز جهانی قدس، روز فریاد مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از مردم فلسطین و روز لبیک به‌فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
خطیب نماز جمعه ایلام همچنین به عملیات موشکی اخیر سپاه بر علیه مواضع گروهک داعش اشاره کرد و گفت: ضربت ذوالفقار و موشک‌باران مقر فرماندهی رهبران داعش انتقام خون پاک شهیدان و اخطار به حامیان داعش و حاکمان سبک‌مغز رژیم آل سعود بود.
وی اضافه کرد: اقدام انقلابی و تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران، پیام مهمی به حامیان غربی، عربی و صهیونیستی تروریست‌های تکفیری بود که بدانند تکرار اقدام تروریستی در خاک ایران پاسخی در تراز بسیار بالاتر به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشورهای آمریکا، رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی نشان داد که هرگز قادر نیستند در برابر ضربات کوبنده نیروهای مسلح ایران مقاومت کنند چراکه اقتدار موشکی ایران اسلامی موجب غرور و مایه افتخار هر ایرانی انقلابی و با بصیرت است.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان و واژه آتش به اختیار، یادآور شد: واژه آتش به اختیار که توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان عنوان شود، به معنای انقلابی عمل کردن و نشان دادن چهره‌ی تابناک انقلاب است.
وی بابیان اینکه امروز بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی، نفوذ جریان‌های غرب‌گرا و همسو باسیاست‌های استعماری در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی به‌ویژه فرهنگی است، گفت: دشمنان همواره در تلاشند که در مراکز حساس فرهنگی، دانشگاهی و تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و تربیت اسلامی، با چهره اصلاح‌طلبی و خیرخواهی، برنامه‌های مخرب تربیتی و آموزشی را به نسل جوان ما منتقل کنند.
وی با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاهیان در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی با بصیرت دینی و سیاسی، می‌تواند در مقابل آن‌ها بایستند و توطئه‌های فرهنگی آن‌ها را خنثی کند.
امام‌جمعه ایلام، در ادامه بابیان اینکه شهید چمران از چهره‌های درخشان انقلاب و از سرداران قهرمان دفاع مقدس است، گفت: شهید چمران نمونه یک عارف کامل همراه علم و دانش، پارسایی، جهاد و شهادت است.
خبرنگار : زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.