به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در سی و پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام با موضوع اوقات فراغت اظهار کرد: یکی از موثرترین راهکارهای عملی در راستای ساماندهی اوقات فراغت جوانان، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد و آگاهسازی خانواده ها و تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی، اجرایی و بویژه دستگاه های متولی ورزش و جوانان است.
وی با تاکید بر کیفیت و جذابیت برنامه های ارائه شده برای گذران اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان گفت : باید در این خصوص به دنبال طراحی و اجرای برنامه‎های با کیفیت بود و مسئولان مرتبط فقط دنبال رفع تکلیف صوری نباشد بلکه به محتوا ، کارکرد و نتیجه این برنامه ها اهمیت دهند.
استاندار ایلام غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را یکی از ضرورت های مهم زندگی بیان کرد و یادآور شد: فرهنگ سازی در بین خانواده ها تاثیر بسزایی در گذران بهینه اوقات فراغت جوانان دارد و در این زمینه بایستی دستگاه ها به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
به گفته مروارید، برنامه‌ ریزی برای اجرای دوره‌ های مناسب، برگزاری دوره ‌های مهارت ‌آموزی با هدف اشاعه فرهنگ کار و کارآفرینی، اطلاع ‌رسانی برنامه‌های اوقات فراغت، برگزاری اردوهای گردشگری از جمله راهکارهای مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است.
استاندار ایلام خواستار استفاده از امکانات ورزشی دستگاه های اجرایی استان جهت ساماندهی اوقات فراغت جوانان شد و گفت: بحث ساماندهی اوقات فراغت تنها مختص اداره کل ورزش و جوانان استان نیست بلکه همه دستگاههای اجرایی استان موظفند، ظرفیت هایی که در اختیار دارند را در جهت ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان بکار بگیرند.
وی از دستگاههای اجرایی استان خواست به فراخور حوزه کاری خود برنامه ای مناسب برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان طراحی کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست همکاری و تعامل سازنده و منطقی بین دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با اداره کل ورزش و جوانان استان را یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای برنامه ریزی ها در حوزه جوانان اعلام کرد .
بهروز حیدرزاده گفت: تعامل بیشتر دستگاه های متولی اوقات فراغت و آشنایی بیشتر خانواده ها با برنامه های تابستانی در غنی سازی اوقات فراغت اثر گذار است.
وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان در 9 محور تهیه و تدوین شده است، افزود: این برنامه ها در کارگروه های فرهنگ و هنر، کتابخوانی، ورزشی، اردوهای جهادی، سیاحتی و علمی، مهارت های زندگی، گفت وگوی رسانه ای و گفت و گوی جوانان، شناسایی و تقدیر ازجوانان نخبه تهیه شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.