به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید خالق سجادی روز دوشنبه در جلسه کاهش آسیب های طلاق ، جلوگیری از افزایش نرخ رشد طلاق در سال گذشته را گامی موفق در کنترل این آسیب اجتماعی برشمرد.
وی در عین حال خواستار ارائه راهکارهای نوین برای کاهش آمار طلاق شد و تاکید کرد : کاهش طلاق نیازمند عزم جدی است و همه باید در این حوزه وارد عمل شوند.
فرماندار بهشهر افزود : توجه به آموزش و برگزاری کلاس های مختلف مشاوره ای در قبل و حسن ازدواج از مسائل مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود ضمن اینکه باید با نصب بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات محیطی بر کاهش این آسیب اجتماعی تاکید کرد.
وی ادامه داد : در بحث آموزش باید دستگاههای فرهنگی، خانواده ها، مدارس و دانشگاهها ، راهکارهای مواجهه با آسیب ها ی اجتماعی بویژه برای نسل جوان را در دستور کار داشته باشند.
فرماندار بهشهر همکاری همه دستگاهها ، متولیان امور فرهنگی و خانواده ها در فرهنگ سازی کاهش طلاق و آسیب های ناشی از آن را ضروری دانست و گفت : نباید فعالیت هایی که منجر به ثابت ماندن نرخ طلاق در شهرستان شد متوقف شده یا کاهش یابد و امسال باید با جدیت بیشتری ادامه مسیر دهیم .
سجادی آمارهای ثبت شده دو ماهه نخست امسال را نگران کننده دانست و افزود : براساس آماری که ثبت احوال ، بهزیستی و کارشناسان دادگستری ارائه کرده اند ، آمار طلاق در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است و باید برای کاهش آمار طلاق بسیج شویم.
این مسئول افزود : براساس آمار ارائه شده توسط کارشناس دادگستری ، بعضی از آمارهای طلاق مانند مطالبه مهریه و یا طلاق توافقی افزایش نشان می دهد .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.