حجت الاسلام علی چراغی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نا آگاهی از شرع یکی از علت های مهم عدم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دستگاه های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ایی فراموش شده در جامعه است، افزود: آحاد ملت مسلمان ایران باید در حفظ و حراست از احکام نورانی اسلام سعی و تلاش ویژه داشته باشند که یکی از ارکان اساسی دین و ضامن برپایی همه فرایض اسلامی این فریضه است و احیای آن بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می کند.
به گفته وی، یکی از مصادیق در احیای این فریضه الهی شناسایی منکرها و معروف ها در جامعه است تا اجرا کنندگان آن بتوانند این فریضه را بدرستی انجام دهند.
حجت الاسلام چراغی پور رعایت نکردن حقوق زنان، جوانان و کودکان در خانواده ها را از جمله وجود منکرات در خانواده ها عنوان کرد که در درجه نخست والدین باید در خانواده به عنوان کوچکترین نظام اجتماعی رعایت کند.
وی با بیان اینکه برنامه های این فریضه برای جوانان و نوجوانان محدود است، یادآور شد: این دبیرخانه برای توسعه و احیای این فریضه برنامه های مختلفی در طول سال اجرا و یا در دست اجرا دارد.
حجت الاسلام چراغی پور آموزش طلایه داران برای اجرای فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل نشست های پرسش و پاسخ برای جوانان بویژه دانشجویان، کارگاه های مهارت افزایی، بکارگیری از ظرفیت هنر با تشکیل نشست های رسانه ای ویژه سایت های خبری و شبکه های مجازی، راه اندازی کانال تلگرامی معروف، برپایی همایش امر به معروف و نهی از منکر ویژه رسانه ها، حمایت از پایان نامه های آموزشی با موضوع این فریضه و تقدیر از فعالان مطبوعات و فضای مجازی در حوزه امر به معروف را از جمله برنامه های این دبیرخانه برای ترویج این فریضه الهی برشمرد.
وی چاپ کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، تولید برنامه تلوزیونی با موضوع این فریضه، گردهمایی اساتید این حوزه و مسابقه مقاله نویسی دانش آموزانی و دانشجویی در استان و برگزاری نشست علمی بررسی راهکارهای علمی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر برنامه های این دبیرخانه برای احیای این فریضه الهی برشمرد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.