به گزارش ایرنا، بسیاری از این کاندیداهای این دوره شورای اسلامی شهر ایلام دکتر یا مهندس هستند، استاد دانشگاه، دانشجوی دکترای در رشته های مختلف، برخی با تحصیلات عالی بیکارند و عده کمی هم بازنشسته، کارمند و از طیف بازاریان هستند که حضور این اقشار با توجه به سیاست کاری شوراهای اسلامی شهر و روستا کمی تامل برانگیز است.
با توجه به تایید صلاحیت 146 نفر در این دوره از انتخابات، برای هر یک از هفت کرسی شورا (شورای شهر ایلام در دوره آینده هفت نفره است) بیش از 20 نفر با هم رقابت تنگاتنگ دارند و بر همین اساس برنامه ها، اهداف و شعارهای آنها در جهت رای آوری و پیروزی در انتخابات پیش رو تنظیم و اعلام شده است.
در این بین نگاهی به شعارهای کاندیداهای تایید صلاحیت شده شوراها در ایلام و آشنایی با اهداف و برنامه هایی آنها خالی از لطف نیست.
یکی از این کاندیداها کمپین نه به هر چیزی که زندگی زیبا را از ما بگیرد به راه انداخته و احیای جایگاه نظارتی و قانونگذاری شورای شهر و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و فضاهای سبز شهری و فرهنگ پیاده مداری، کاهش هزینه های جاری شهرداری و تحقق در آمدهای پایدار، جذب سرمایه گذار و ارائه بسته تشویقی برای طرح های گردشگری، اجرای شهر الکترونیک، ایجاد کمیته تخصصی نما و کارگروه تخصصی سیما و منظر شهر و شفافیت مالی و تشویق بانوان به توسعه فضای سبز شهری و راه اندازی تیم تخصصی تصمیمات صحیح.
یکی دیگر با پیام اینکه انتخابات تجلی اراده پاک توست، اراده ات را می ستایم و بر پیمانم با تو می مانم، تعهد کرده که برای احقاق حق اجتماعی مردم تلاش کند و زیستگاهی با نشاط شهری باورانه و دیاری فرهنگی و اخلاقی و مامنی برای آسایش و آرامش بیشتر شهروندان ایجاد کند.
یکی دیگر از کاندیداها با شعار بارانی باید تا رنگین کمانی برآید، خود را برای توسعه و زیبایی شهر و ایجاد تحول اساسی در آن آماده کرده است.
یکی دیگر از کاندیداها با شعار من و تو از تبار بی کسانیم کمک کن تا برای هم بمانیم، نگاهی معترضانه به آرای قبیله ای داشته و خود را وقف شهر و شهروندان برای زیباسازی شهر کرده است.
کاندیدای دیگری شعار خود را آری به میز خدمت نه به صندلی قدرت، اعلام و بررسی و شناخت کمبودهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی، گسترش مراکز تفریحی و ورزشی، ساماندهی بازارهای متفرقه در راستای متمرکز کردن آنها در مناطق مختلف، ساخت پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی، توزیع عادلانه خدمات شهری، تدوین برنامه با هدف افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری را از برنامه های خود پس از کسب رای اعتماد مردم اعلام کرده است.
نامزد انتخاباتی دیگری شعار داد به سامان این شهر بی سامان می اندیشم و در برنامه های خود اعلام کرده که به مدد استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان، هدایت و حمایت مردم تمام وقت خود را برای تحقق منشور حقوق شهروندی بکار می گیرد.
'من نفس طاهر ایلامم، فراتر از گذشته ها، هر رای قسمتی از شهر را می سازد، رای ما شهروند مدار، شعار ممنوع، شهر زیبا، رای پاک، فکری نو، شهر یاران' و ده ها شعار دیگر با مفاهیم و مزمون های مختلف از سوی کاندیداهای شورای اسلامی شهر ایلام برای جلب آرای مردم مطرح شده است.
بی گمان با توجه به تعدد کاندیداها و ازدحام آنها برای کسب کرسی های شورای شهر این قبیل شعارها و برنامه ها به قدری زیاد است که همه نمی توانند به دقت آنها را بررسی و افراد مناسب را انتخاب کنند.
به امید اینکه در انتخابات آتی این قانون اصلاح شود و تنها افراد تخصص و کارآمد و آگاه به نظام شهر و شورای شهر وارد این معرکه بازار انتخابات شوند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت در غرب کشور قرار دارد و انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای این استان که دارای شرایط هستند، برگزار خواهد شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.